Goede seizoenstart Grol JO13 1!

17-09-2016

Na de fantastische teamprestatie van vorige week tegen Spcl. Lochem (2-3 overwinning) staat vandaag de eerste thuiswedstrijd van het seizoen op het programma. Tegenstander is SC Varsseveld JO13 1 dat vorige week zijn eerste wedstrijd gelijkspeelde tegen Witkampers. Een tegenstander waar dus nog niet veel over te vertellen valt. De technische staf o.l.v. Mark heeft de jongens afgelopen week goed voorbereid op deze wedstrijd. Er is uiteraard teruggekomen op de voorbeeldige wedstrijdinstelling van vorige week, maar daarnaast is er ook de nadruk gelegd op de uitvoering van het spelletje. Dat kwam er vorige week nog niet zo uit. Vanwege een enkelblessure is Mika niet van de partij. Lars Bomers zal na zijn wedstrijd met Grol JO11 1 de tweede helft aansluiten. De warming-up beloofde al veel goeds voor deze wedstrijd. De jongens waren erg scherp. Ze hadden er duidelijk zin in. Dit bleek dan ook. Vanaf het begin werd Varsseveld onder druk gezet. Al in de tweede minuut was het raak. Siem legde de bal breed op Jordi die met een mooie knal de keeper kansloos liet, 1-0. Twee minuten later was het Evan die vanaf de linkerkant een voorzet gaf. De keeper tikte de bal in eerste instantie nog weg, maar de bal belandde voor de voeten van Siem die met dit buitenkansje wel raad wist, 2-0. Een lekker begin dus! In de zesde minuut werd Varsseveld voor het eerst gevaarlijk. Een foutje van Teun leidde tot een kans voor de rechtsbuiten van Varsseveld, maar hij verloor het één tegen één duel van Chiel. In de 10e minuut stuurde Siem Thijmen diep met een mooie pass die vervolgens fraai afrondde, 3-0. Maar twee minuten later wist Varsseveld tegen te scoren. Een terugspeelbal van Berend werd een beetje ongelukkig verwerkt door Chiel, waardoor de spits van Varsseveld de bal kreeg en fraai afrondde, 3-1. Daarna was het toch weer Grol dat het wedstrijdbeeld bepaalde. Met goed spel werden de nodige kansen gecreëerd, maar gescoord werd er niet. In de 22e minuut was het dan toch weer raak. Thijmen werd neergelegd in het strafschopgebied en de scheidsrechter kon niet anders dan de bal op de stip leggen. Thijmen ging zelf achter de bal staan en schoot hem overtuigend in, 4-1. Ook daarna bleef Grol JO13 1 op zoek gaan naar meer doelpunten. In de 27e minuut was het opnieuw Thijmen die voor gevaar zorgde. Een mooie rush op de linkerflank werd vervolgd met een voorzet die uiteindelijk voor de voeten van Yaluca belandde, 5-1. Dit was gelijk ook de ruststand. Het publiek kreeg een mooie eerste helft te zien waarbij Grol duidelijk de meerdere was van Varsseveld.
In de tweede helft kwam Juul erin voor Thijmen. Hierdoor verhuisde Mick naar de linksbuitenpositie en nam Juul plaats in de spits. Zo goed als Grol de eerste helft was begonnen, zo rommelig begonnen ze aan de tweede helft. De scherpte was een beetje weg. Het samenspel werd minder en het lukte ze niet echt meer om Varsseveld weg te tikken zoals ze in de eerste helft hadden gedaan. Toch waren er nog wel enkele kansen. Zowel Thijmen als Juul hadden de mogelijkheid om de score verder uit te breiden. De kans van Juul leidde tot een corner die Evan in de 54e minuut rechtstreeks in het doel draaide, 6-1.  Het
slotakkoord was voor Tyn. Hij kreeg in de laatste minuut na een fraaie aanval via Evan en Thijmen de bal voor zijn voeten en vanaf 16 meter schoot hij de bal via de handen van de keeper in het doel, 7-1.
Een lekker begin van het seizoen dus. Na de knappe uitoverwinning van vorige week op medeconcurrent Spcl. Lochem (2-3) vandaag een ruime overwinning op SC Varsseveld. Vooral de eerste helft was mooi om te zien. De jongens die voor deze goede seizoenstart hebben gezorgd zijn: Chiel, Kay, Teun, Berend, Tyn, Mika, Jordi, Evan, Siem, Yaluca, Mick, Juul en Thijmen. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen MVR.

s.v. Grol JO13 1  -  SC Varsseveld JO13 1        7-1

Doelpuntenmakers:   Thijmen 2x, Jordi, Siem, Yaluca, Evan, Tyn