Opnieuw drie punten voor Grol JO13-1

14-10-2016

13-10-2016.
Vanavond staat de vooruitgeschoven wedstrijd tegen v.v. Reünie JO13 op het programma. Vooruitgeschoven omdat een aantal spelers i.v.m. de herfstvakantie verhinderd is op zaterdag 15 oktober. Gelukkig wilde Reünie meewerken om de wedstrijd naar voren te schuiven. Reünie, een tegenstander die na vier wedstrijden drie punten heeft (drie keer gelijk, onder andere tegen concurrent Ruurlo en één wedstrijd verloren). Een tegenstander dus die moeilijk te verslaan is. Na een goede warming-up begon Grol onder het toeziend oog van veel vaders, moeders en opa’s goed aan de wedstrijd. Na de eerste vijf minuten had het al zo 0-2 kunnen staan voor Grol. Thijmen kwam twee keer goed door op links en legde beide keren de bal goed af. Helaas voor Grol wisten Juul en Siem hieruit niet te scoren. In de 11e minuut was het dan toch raak. Evan mocht een hoekschop nemen en legde de bal bij de eerste paal panklaar op het hoofd van Mika. De keeper van Reünie was kansloos op zijn kopbal, 0-1. Daarna kwam ook Reünie in de wedstrijd en lieten ze zien waarom ze zo moeilijk zijn te verslaan. Ze kwamen een aantal keren goed door, maar de verdediging o.l.v. Berend en met een uitblinkende Kaj stond goed. Chiel kreeg dan ook niet echt moeilijke ballen. In de 21e minuut was het opnieuw raak. Kaj onderschepte de bal en gaf hem met een mooie pass aan Thijmen die uitgeweken was naar het centrum. Met zijn snelle lange passen liet hij de verdediging van Reünie kansloos en alleen voor de keeper schoot hij de bal rustig in, 0-2. Met deze stand werd ook de kleedkamer opgezocht voor een glaasje ranja.

In de tweede helft kwam Tyn voor Teun in het veld, die ietwat duizelig was en meteen maar ging douchen. Mick kwam erin voor Thijmen. Mark gaf aan dat er aardig werd gevoetbald en dat de jongens moesten proberen om snel de 0-3 te maken, zodat de wedstrijd gelopen was. Echter, de start van de tweede helft was erg slap. Reünie kreeg dan ook al in de tweede minuut een hoekschop te nemen. Een van hun spelers mocht de bal volledig vrijstaand inkoppen, 1-2. Een slecht begin dus van de tweede helft. Het spel werd er van Grolkant daarna niet beter op. Het leek erg op de wedstrijd van de week ervoor tegen FC Eibergen. Ook nu werd er niet meer gevoetbald en bleef Reünie de druk erop zetten. Gelukkig bleven Chiel en Kaj onder alle omstandigheden rustig en knokten de andere jongens voor wat ze waard waren. Eén keer was Reünie nog dichtbij de gelijkmaker, maar gelukkig voor Grol werd de bal uit een hoekschop naast gekopt. In de laatste minuut was het uit een counter bijna zelfs 1-3 geworden, maar Yaluca stuitte helaas op de keeper. Het talrijke publiek was blij dat de scheidsrechter affloot.

Opnieuw drie punten, ditmaal tegen een zeker niet slechte tegenstander. Reünie heeft laten zien dat men veel te laag staat op de ranglijst. Er lopen een aantal leuke voetbal(st)ers rond. Vooral de linksbuiten is erg gevaarlijk. Deze ploeg kan menig team in de competitie punten afpakken. Het moet raar lopen of Reünie zal nog stijgen op de ranglijst. Van Grolkant was het opnieuw een wedstrijd met twee gezichten. Een redelijke eerste helft wordt opnieuw gevolgd door een slechte tweede helft. Op de een of andere manier lukt het Grol JO13 1 nog niet om twee goede helften te spelen. Wel laten de spelers elke keer weer een fantastische inzet zien, waardoor ze de laatste twee wedstrijden toch winnend hebben kunnen afsluiten. Als het dan ook nog voetballend gaat lopen, dan zit er nog veel meer in het vat. Nu eerst een week herfstvakantie en daarna de bekerwedstrijd thuis tegen FC Trias JO13 1.

v.v. Reünie JO13 1  -  s.v. Grol JO13 1        1-2
Doelpuntenmakers:   Mika, Thijmen