Wederom verlies voor Grol 1

16-10-2016

Voor zowel Grol als DCS stond de wedstrijd op zondag 16 oktober in het teken van de aansluiting behouden met de top. Grol was vrijwel compleet. Alleen Teun Pasman, terugkerend van een blessure en die morgen in Grol 2 spelend, was afwezig. Jur Dieker begon derhalve voor hem in de basis.

Grol startte voortvarend, stoorde vroeg, won duels en de eerste tien minuten waren voor de manschappen van coach Jeroen Burghout. Een boogbal van Michel Kamphuis ging rakelings over. Het was dan ook een enorme domper dat DCS tegen de verhouding in op voorsprong kwam. Jelle Smalbraak kon een goedgenomen corner van dichtbij inkoppen: 1 – 0. Dit kwam Grol eigenlijk niet meer te boven. De verdedigers Bjorn te Braake, Mart Willemsen en Tim Leusink speelden redelijk, maar hadden hun handen meer dan vol aan de snelle, beweeglijke en behendige buitenspelers Sven Willems en Kelvin Lenselink en de ervaren spits Onur Ilbay. Het middenveld van Grol kwam vandaag te kort, met name doordat de bal niet vast gehouden kon worden en te snel de diepte gezocht werd. De voorhoede spelers werkten hard, maar waren te voorspelbaar en creëerden te weinig kansen. Kortom, het was, afgezien van de eerste tien minuten, niet de beste wedstrijd van Grolkant. De achterstand werd ook al snel groter. Jan Simon Sluis schoot na 24 minuten op de paal en in de rebound mocht Luuk Meijer binnenschieten: 2 – 0. DCS dat voorzichtig begon kreeg daardoor vertrouwen en ging daarna steeds makkelijker combineren. Toch kreeg Grol nog hoop op een goed resultaat. Michel Kamphuis, die ook deze wedstrijd weer keihard werkte, jaagde door op keeper Nils van der Landen, die de bal zomaar via Michel Kamphuis in eigen doel schoot: 2 – 1. Een mooie meevaller. DCS drong daarna nog aan, maar dit was tevens de ruststand.

Begon Grol de eerste helft goed, dit kon niet worden gezegd van de tweede helft. Al snel na rust bracht foutief uitverdedigen de bal bij Sven Willems die vakkundig de bal in de linker onderhoek wist te schuiven: 3 – 1. Het leek een onmogelijke opgave om dit nog recht te zetten. Zeker ook omdat er weinig meer lukte aan Grolkant en het spel zeer onrustig was geworden. De jonge ploeg is duidelijk nog lerende en wisselt goede wedstrijden af met mindere. DCS leek zelfs op een 4 – 1 voorsprong te komen door een uitgespeelde aanval die door Onur Illbay werd binnen getikt. Maar deze werd gelukkig afgekeurd vanwege buitenspel. Na 65 minuten bracht Jeroen Burghout Quint Kristen en Ramon Landewers in het veld, maar ook deze twee wissels konden de wedstrijd niet kenteren. Alhoewel wel vlak na deze wissel Grol de aansluitingstreffer wist te scoren. Uit een aanval opgezet door Michel Kamphuis kwam de bal bij Wouter Rexwinkel terecht, die deze kans netjes in de rechteronderhoek afrondde: 3 – 2. Zou Grol dan toch nog een punt kunnen pakken? Maar DCS nam hierna gelijk het heft weer in handen. Een kopbal ging eerst nog vlak voor het doel van Grol langs. Maar even later kwam dan toch de genadeklap. Met een beetje hulp van arbiter van Veghel die een sliding van Bjorn te Braake op de bal en speler wat zwaar bestrafte met een strafschop. DCS spits Onur Ilbay faalde niet en schoot zijn 100e treffer voor DCS 1 binnen: 4 – 2. Grol zette nog een laatste offensief in, maar dit leverde helaas geen kansen meer op.

Een terechte overwinning uiteindelijk voor DCS en het team van Grol moet snel vooruit kijken. Aangezien de koplopers hebben verloren en onderin ook punten werden gepakt, schuift het veld behoorlijk in elkaar. Dus nog kansen genoeg, maar ook opletten dat men niet te laag op de ranglijst komt. Komende zondag staat de bekerwedstrijd thuis tegen zondag 4e klasser Hector uit Goor op het programma. Op zondag 30 oktober speelt men thuis tegen VDZ, dat drie punten meer heeft dan Grol.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 6
Wedstrijd: sv DCS - s.v. Grol
Scheidsrechter: dhr. J. van Veghel uit Duiven
Ruststand: 2 - 1
Eindstand: 4 - 2
Scoreverloop: 12e min. 1 - 0 Jelle Smalbraak
24e min. 2 - 0 Luuk Meijer
35e min. 2 - 1 Michel Kamphuis
53e min. 3 - 1 Sven Willems
67e min. 3 - 2 Wouter Rexwinkel
77e min. 4 - 2 Onur Ilbay
Gele kaarten: DCS: Perry Nesselaar
Grol: Mart Willemsen
Rode kaarten: n.v.t.
Opstelling Grol: Keeper: Wessel Baarslag;
Achter: Johan Houben, Mart Willemsen, Bjorn te Braake en Tim Leusink;
Midden: Leon Scholten, Mart Zieverink (75. Mathijs Warnar) en Jur Dieker (65. Quint Kristen);
Voor: Wouter Rexwinkel, Jordy Oonk (65. Ramon Landewers en Michel Kamphuis.
Bijzonderheden: Geen

Uitslagen 3e klasse