Grol JO13 1 boekt makkelijke zege op FC Eibergen!

22-03-2017

18-03-2017.
Na de nederlaag van vorige week is het zaak om niet opnieuw punten-verlies te leiden, wil Grol mee blijven doen om de titel. Tegenstander is FC Eibergen JO13 1. De vorige keer werd er een zwaarbevochten 0-1 overwinning geboekt. Een tegenstander dus om rekening mee te houden. De technische staf geeft aan om snel op voorsprong te komen en die voorsprong snel uit te bouwen, zodat de tegenstander er geen geloof meer in heeft. Dit moet geburen door snel combinatiespel, waarbij de bal het werk moet doen. Kaj en Teun beginnen in de wissel. Dit betekent dat Mika begint als voorstopper en Tyn de positie van rechtsback inneemt. Siem neemt dan de positie van linkshalf in. De overige spelers nemen hun vertrouwde positie in. Zoals afgesproken nam Grol gelijk het initiatief. Dit leverde al na drie minuten een doelpunt op. Een onderschepping van Mika werd gemist door de laatste man van Eibergen, waardoor Thijmen alleen op de keeper kon aflopen. Het was daarna een koud kunstje voor hem om de bal in het doel te schieten, 1-0. Ook daarna bleef Grol de bovenliggende partij. Dit leverde twee 100% kansen op voor Thijmen en Siem, maar beide keren redde de keeper van FC Eibergen knap. En zoals zo vaak kan het dan aan de andere kant zomaar raak zijn. Gelukkig voor Grol liet de spits van Eibergen een dot van een kans liggen. Een dure misser, want in de 15e minuut was het dan opnieuw raak voor Grol. Een voorzet van links belandde uiteindelijk voor de voeten van de jarige Jordi, die met links de bal onhoudbaar in de linkerbovenhoek schoot, 2-0. Een mooier verjaardagscadeau kon hij zich niet wensen. Daarmee was het verzet van FC Eibergen gebroken. In de 23e minuut zette Mick met een werkelijk schitterende pass binnendoor Thijmen alleen voor de keeper. Zulke kansen zijn aan Thijmen, die gisteren jarig was, wel besteed. 3-0 dus! En vlak voor rust was het Siem, die een geblokt schot van Mick met links afrondde, 4-0. Meteen daarna floot de goed leidende Jelmer Rijkenbarg af. Grol speelde een goede eerste helft, al moet gezegd worden dat de tegenstand van FC Eibergen wel zeer pover was. Voor hetzelfde geld had het al 6 of 7-0 kunnen staan.
In de tweede helft kwam Teun voor Mick in het veld. Mark gaf in de rust aan om vooral door te gaan met het zoeken naar meer doelpunten (net zoals in de thuiswedstrijd tegen MVR). De intentie was er zeker bij de jongens, maar op de een of andere manier wilde het de tweede helft niet meer zo vlotten. Dit kwam ook mede door de betere weerstand die Eibergen gaf. In de 38e minuut was het Berend die zijn tegenstander bij een hoekschop naar de grond trok, strafschop. Chiel was vervolgens kansloos op de inzet van de speler van FC Eibergen, 4-1. Daarna golfde het spel een beetje heen en weer zonder dat dit tot grote kansen leidde. In de laatste minuut was het Yaluca die goed doorkwam op rechts. Zijn voorzet werd door Mick net over getikt. Hiermee bleef de stand 4-1.
Een goede eerste helft werd gevolgd door een zeer matige tweede helft. Toch was er geen moment het gevaar dat FC Eibergen dichterbij kon komen. Een verdiende overwinning derhalve. Aangezien ook Spcl. Lochem en vv Ruurlo hun wedstrijden wonnen verandert er weinig in de stand en blijft Grol JO13 1 derde in de rangschikking. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Witkampers op het programma.

s.v. Grol JO13 1  -  FC Eibergen JO13 1        4-1
Doelpuntenmakers:   Thijmen 2x, Jordi, Siem