Christian Pillen voetballer van het jaar bij s.v. Grol

09-06-2008

GROENLO - Was in het seizoen 1978-1979 Theo Hulshof, speler van Grol 1 en in het afgelopen seizoen nog hoofdtrainer van Longa ’30 in Lichtenvoorde, de eerste voetballer van het jaar bij de sportvereniging ‘Grol’, afgelopen zondag werd het jonge aanstormende talent Christian Pillen in een goed bezet Sportcafé van het sportpark ‘Den Elshof’ gehuldigd als voetballer van het jaar van het seizoen 2007-2008 bij de Groenlose voetbalclub.

Voetballer van het jaar seizoen 2007-2008 Christian Pillen (rechts) met zijn trainer Henry Golstein (links).

De huldiging vond plaats tijdens de traditionele door de Supportersclub van de S.V. Grol georganiseerde afsluiting van het seizoen, een happening die op de zaterdag in het teken stond van de jeugdafdeling en waarbij op de zondag de aandacht uitging naar de senioren.
Tot super-supporter van het seizoen 2007-2008 werd gekozen Johan Klein Gunnewiek, een echte aanhanger van Grol, die samen met zijn vrouw onder alle omstandigheden niet alleen alle thuiswedstrijden, maar ook alle uitwedstrijden van Grol 1 bezoekt.

Onder een ovationeel applaus van alle aanwezigen werd Anton ten Hoopen door het bestuur van Grol benoemd tot verenigingsman van het jaar. Ten Hoopen is reeds 60 jaar lid van Grol en maakte met name in de functie van wedstrijdsecretaris senioren vele jaren deel uit van niet alleen het hoofdbestuur, maar ook van het bestuur senioren. De nieuwe verenigingsman van het jaar, die tevens consul is bij Grol, zet een punt achter de functie van wedstrijdsecretaris en wordt in die hoedanigheid opgevolgd door Bert Franssen.

Van links naar rechts: Anton ten Hoopen (verenigingsman van het jaar), Christian Pillen (voetballer van het jaar) en Johan Klein Gunnewiek (super-supporter van het jaar).

Werd Christian Pillen als voetballer van het jaar met op de tweede plaats Tom Kaak en op de derde plaats Erwin van de Wolfshaar bekend gemaakt door zijn eigen trainer Henry Golstein, het was Hennie Schovers die als secretaris van het bestuur van de Supportersclub op een geheel eigen wijze de nieuwe super-supporter aan de enthousiaste aanwezigen presenteerde. Grolvoorzitter Theo Huijskes maakte namens het hoofdbestuur de verenigingsman van het jaar bekend.

De afsluiting van het seizoen stond gedurende het gehele weekend in het teken van veel sportief en ander vermaak. Naast het met muziek, zang en humor ingevulde entertainment werd er ook op sportief terrein gestreden om de hoogste eer. Zo werd Grol 1 winnaar van het traditionele huistoernooi en werd Gymon Legro winnaar van de finale van de penaltycompetitie bij de jeugd. Werd bij de jeugdafdeling Grol C3 uitgeroepen tot sportploeg van het jaar, bij de senioren ging deze eer dit keer naar Grol 7 als KNVB-bekerwinnaar in het afgelopen seizoen 2007-2008.