Grol C2 - HSC '21 C2

15-09-2008

Met slechts twee gespeelde wedstrijden ter voorbereiding in de benen, stond afgelopen zaterdag voor Grol C2 de eerste wedstrijd in de competitie op het programma.

Tegenstander was HSC ’21 C2 uit Haaksbergen. Enigszins gehavend door de afwezigheid van de geblesseerde spelers, Tom Heming en Robin Huurdeman, die normaal gesproken belangrijke waarden in de achterhoede vormen, begon Grol zeer gemotiveerd en geconcentreerd aan de wedstrijd.

Al direct vanaf het eerste fluitsignaal drukte Grol C2 de tegenstander terug op eigen helft. Aan het opbouwen van aanvallen kwam HSC ’21 nauwelijks toe, door het vroeg storende werk van de aanvallers Jesse Giesen, Thorsten van Melis en Bram Reijrink.

Vanuit het middenveld van Grol, bestaande uit Bart Jansen, Tim Rotink en Luc Stortelder werd voortdurend druk op de spelers van HSC ’21 gezet. Grol combineerde goed en zocht voortdurend het doel van de tegenstander. Dit werd echter in de eerste helft niet gevonden, en geheel tegen de spelverhoudingen in, stond bij de rust nog steeds de 0 – 0 op het scorebord.

Na rust pakte Grol de draad van de eerste helft weer op, en werd een ware stormloop op het doel van HSC ’21 ontketend. Met de altijd strijdlustige Dave Lageschaar op de plaats van Bram Reijrink, werd de verdediging van de gasten uit Haaksbergen keer op keer uit elkaar gespeeld. Stond eerst de lat nog in de weg, bij een volgende doelpoging wist Jesse Giesen met een ‘streep’ in de rechterbovenhoek, op fraaie wijze de verdiende 1 – 0 op het scorebord te zetten.

Meerdere doelpogingen volgden, maar paal en doelmand stonden Grol opnieuw in de weg.

Een van de spaarzame aanvallen van HSC ’21 noopte de verder zeer solide spelende verdediging van Grol, bestaande uit Bas te Brake, Jesper Franssen, Daniël Platter en Jesse Wolters tot een ingrijpen waaruit een vrije trap voor HSC ’21 volgde. Uit deze vrije trap volgde onverwacht en geheel tegen de spelverhoudingen in de 1 – 1.

Na deze tegenvaller hervond Grol zich onmiddellijk. Opnieuw werd de aanval gezocht en al snel wist Luc Stortelder, namens Grol , uit een goed opgezette aanval de keeper van HSC ’21 opnieuw te verschalken: 2-1 en opluchting in de Grol gelederen.

Grol C2 leek de wedstrijd soeverein uit te spelen totdat ver in de extra tijd HSC ’21 nog een corner mocht nemen. Wellicht waren de Grolspelers dat wat hun eerste competitiewinst had moeten worden in gedachten al aan het vieren, maar het onverwachte gebeurde. De HSC-spits wist de corner te verlengen en de bal onhoudbaar voor de verder verdienstelijk keepende Floris Geessinck in de linkerbovenhoek van de goal te plaatsen, en daarmee de 2-2 eindstand aan te tekenen.

Groot was de teleurstelling binnen de Grolgelederen in en langs de lijn. Bij de spelers overheerste vooral het gevoel punten te hebben verloren. Na afloop, in de kleedkamer, toen de grootste teleurstelling was verwerkt, kwam bij de spelers toch ook het besef naar boven dat ze als team gevoetbald hadden voor wat ze waard waren en samen een prima wedstrijd hadden neergezet. Een wedstrijd die zonder meer vertrouwen geeft voor het vervolg van de competitie!