Grol E7 en Grol F8 kampioen najaarscompetitie

23-12-2004

Grol E3, E4 en F7 benadeeld door KNVB De najaarscompetitie voor de pupillen is ten einde. Voor Grol E7 en Grol F8 is deze zeer succesvol verlopen, want zij konden beiden de kampioensvlag hijsen. Grol E7 wist in Beltrum de wedstrijd tegen VIOS E4 met 4 – 1 te winnen en behaalde daarmee de laatste benodigde punten. Grol F8 werd in Ruurlo ongeslagen kampioen door met maar liefst 12 – 1 van de plaatselijke F5 te winnen. Beide teams trakteerden het aanwezige publiek op een leuke wedstrijd met veel leuke acties. Na de wedstrijd ontvingen zij uit handen van het jeugdbestuur van de sv Grol de welverdiende kampioensbekers. Ook werden ze getrakteerd op een bakje patat en een consumptie in het clubcafe op sportpark Den Elshof. Een drietal andere jeugdteams van de sv Grol was ook goed op weg om de zo felbegeerde kampioenstitel in de wacht te slepen, maar uitgerekend de KNVB gooide roet in het eten. Door een algehele afgelasting in november is 1 wedstrijdronde niet gespeeld. Voor de 3 zaterdagen in december had de KNVB reeds vriendschappelijke wedstrijden vast gesteld. Ondanks veelvuldige verzoeken van de diverse verenigingen was de KNVB niet bereid om 1 van deze vriendschappelijke wedstrijdrondes te vervangen voor de nog ontbrekende competitieronde. Daardoor is voor een groot aantal poules geen kampioen bekend en is een groot aantal spelers en begeleiders onthouden van het plezier en het enthousiasme dat hiermee gepaard gaat. Voor de sv Grol overkwam dit de teams E3, E4 en F7. Grol E3 stond op het moment van stoppen van de competitie op de 1e plaats en is derhalve officieus toch nog uitgeroepen tot kampioen. Grol E4 en Grol F7 bezetten uiteindelijk de 2e plaats. Met nog 1 overwinning was ook hier een kampioenschap mogelijk geweest. Echter de KNVB was ditmaal de niet te overwinnen tegenstander.