Onsamenhangend Grol had nergens recht op

24-01-2011

Speelronde: 13
Scheidsrechter: de heer: S. van der Vrande uit Beuningen.
Eindstand: 2-1
Ruststand: 2-1
Scoreverloop: 26e min.1-0, Sven van Gelder, 34e min.1-1, Tom Kaak, 38e min.2-1, Armin Durmic.
Gele kaarten: Maarten Versteegen en Jordi Chris, beide Quick 1888, Ramon Landeweer, Grol.
Afwezig bij Grol: Dennis Dibbets,Tim Hubers (blessures), Wouter en Christian Pillen.

Opstelling:
Doel: Bram Wolters,
Achter: Frank Oosterholt, Simon Dibbets, Luc te Veluwe, Dennis Pasman,
Midden: Lennard Walterbos, Ramon Landeweer (79e min.Robin Schuurmans) Bjorn Koldeweij (72e min. Kevin Stöteler)
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak ( 88e min. Arjan Paf), Michel Kamphuis.

Bijzonderheden: Beide ploegen speelden sinds 21 november 2010 weer om de punten in competitie verband.

Omdat het competitieprogramma twee weken door de voetbalbond naar voren is gehaald om de wedstrijd achterstanden in te lopen, trad Grol afgelopen zondag in Nijmegen aan tegen Quick 1888. Het kille en gedateerde Sportpark De Dennen was het decor waarin wedstrijd 13 van het programma werd afgewerkt. Een ontmoeting dat binnen de Grol elf evenmin sfeer kende als de aftandse thuisbasis van de Nijmeegse traditieclub.

Na het laatste fluitsignaal van de 19 jaar jonge arbiter van der Vrande stond de equipe van trainer Golstein met lege handen en zag haar opponent op de ranglijst voorbij stevenen. De gastheren namen in de wedstrijd gelijk het initiatief in de wedstrijd en drongen Grol ver terug op eigen helft. Reeds in de openingsfase leidde dit al tot een paar mogelijkheden voor de voortdurend scherp staande voorste linie. Halverwege de eerste helft bood Michel Kamphuis met een fraaie voorzet Sander Nijhoff de mogelijkheid om de score te openen. De laatste was echter een paar passen te laat om succesvol te kunnen zijn. Beter verging het Timo Hya twee minuten later aan de overzijde, zijn breed gelegde bal stelde Sven van Gelder in staat de openingstreffer te noteren, 1-0. Grolkeeper Wolters wist in eerste instantie de bal nog weg te stompen, maar op de tweede inzet was hij machteloos.

Geheel in het teken van de wedstrijd gingen de gastheren terecht aan de leiding. Erg lang mocht men evenwel niet van hun voorsprong genieten. Een voorzet van Lennart Walterbos bereikte de kruin van Tom Kaak en met een aantal draai- en kapbewegingen van de aanvoerder wist hij het leder langs een vertwijfeld graaiende doelman Alwies Hendriks in de uiterste hoek te schuiven, 1-1.

De thuisploeg zat niet bij de pakken neer en realiseerde in de 38e min. opnieuw de voorsprong. Majid Himi omzeilde de buitenspelval en gaf de bal op maat aan Armic Durmic die met de geboden kans wel raad wist. Met een strak diagonaal schot tekende hij voor de 2-1.

Na de thee vertoonde de wedstrijd hetzelfde beeld als in het eerste deel. Het initiatief lag gelijk weer bij de thuisploeg. Gelet op het grote aantal kansen dat men zich wist te creëren, was de einduitslag die voor rust reeds op het scorebord stond een magere afspiegeling. Deels verhinderd door goed keeperswerk van debutant Bram Wolters, die met een aantal prima reddingen een uitstekende indruk achter liet en ten dele door slechte afwerkingen van de mogelijkheden. Met slechts een doelpunt verschil had Grol wellicht het idee dat er een puntje te behalen viel in deze matte ontmoeting. Daarvoor was echter het spel van Grol te ideeëloos en van te weinig felheid voorzien. Balbezit over langere fases waren nauwelijks waar te nemen. De uit nood geboren omzettingen in het elftal waren hier wellicht mede debet aan.

A.s zondag zal er in de thuiswedstrijd tegen een uitstekend draaiende Silvolde uit een ander vaatje getapt moeten worden om de greep op het eerste rijtje van de ranglijst niet te verliezen.

Uitslagen afgelopen zondag:
SC Bemmel - Erica'76 3-0
Beuningse Boys - DVV 2-4
Varsseveld - DIO'30 2-1
Orion - Alverna 1-1
Quick 1888 - Grol 2-1
Silvolde - FC Presikhaaf 3-0
Spero - DVC'26 2-2

Programma zondag 30 jan.a.s.:
Erica'76 - Beuningse Boys
DVV - Varsseveld
DIO'30 - Orion