S.V. Grol presenteert een unieke set bierglazen

28-01-2011

GROENLO - Afgelopen donderdagavond heeft de sportvereniging Grol in het Sportcafé op het sportpark Den Elshof in Groenlo een unieke set bierglazen gepresenteerd.
De presentatie was mogelijk dankzij de medewerking van de bekende Bierbrouwer Grolsch, die op deze manier in een periode van drie jaar zoveel mogelijk voetbalverenigingen in de Achterhoek en Twente de gelegenheid wil bieden om de verenigingskas te spekken. Een sympathiek gebaar waarvoor veel waardering bestaat.

De presentatie van de nieuwe bierglazen bij S.V. Grol in Groenlo.

Van links naar rechts: Leon Ripperda, Henk Meijer, Tonnie Zieverink, Alex Evenhuis en Edwin Bruntink.

In het sfeervolle Sportcafé van Grol was de Koninklijke Grolsch N.V. uit Boekelo met een delegatie van vier personen aanwezig om de overhandiging van de glazen en vervolgens de uitgifte ervan aan de aanwezige belangstellenden onder het genot van hoe kan het anders een goed getapt glaasje Grolsch bier bij te wonen.

Namens het Grolbestuur was het secretaris Tonnie Zieverink, die de actie binnen de club coördineert, die met de Grolsch vertegenwoordigers Alex Evenhuis, Henk Meijer, Edwin Bruntink en Leon Ripperda een toast uitbracht op het bij iedereen goed ontvangen initiatief.

Al direct op het aangekondigde tijdstip van 20.00 uur stonden de belangstellenden en verzamelaars in de rij om de reeds bestelde glazen op te halen. Een set bestaat uit drie glazen die zijn vervaardigd overeenkomstig de per 1 december 2010 door Grolsch ingevoerde nieuwe glaslijn. Naast het logo van Grol heeft ieder glas een eigen opdruk. De teksten hiervoor konden de leden, supporters en anderen zelf aandragen Gekozen is voor: ‘Groenlo’s trots’, ‘Groenlose jongens spelen kwiek en snel’ en ‘De enige echte oet Grolle’.

Grolsch heeft de Groenlose voetbalclub in totaal 300 sets beschikbaar gesteld. Inmiddels zijn er al 200 sets verkocht. Belangstellenden, die alsnog de glazen willen kopen, zullen snel moeten toehappen. De prijs van een set glazen is € 7,50. Het bestellen kan plaatsvinden in het Sportcafé of via info@svgrol.nl onder vermelding van naam, adres en telefoonnummer.
Het Grollbestuur heeft besloten om de opbrengst van de glazenactie ten goede te laten komen van de aanschaf van een tweetal grote doelen ten behoeve van veld 2.

Tevens bestaat de mogelijk om dit weekend in het bezit te komen van deze unieke (Grol(sch) glazen.

Volgens Alex Evenhuis, hoofd van de horeca accountmanagers van Grolsch, zal er drie jaar achtereen aan vijftig clubs per jaar de glazen beschikbaar worden gesteld. Na de betaalde voetbalclubs FC Twente, De Graafschap, Heracles en Go Ahead Eagles zijn dat in het eerste jaar naast Grol onder andere Longa ’30, WVC, FC Trias en Winterswijk.

“Met deze actie streven wij een tweeledig doel na”, vertelt Evenhuis. “Enerzijds willen wij de aanwezige verbondenheid, noem het verwantschap van Grolsch met de voetbalsport en dat vooral in de regio Achterhoek en Twente extra accentueren. En anderzijds willen wij de eind vorig jaar nieuw ingevoerde glaslijn onder de aandacht brengen van onze consumenten.”