Grol staat wederom met lege handen

31-01-2011

Speelronde: 12
Scheidsrechter: Dhr. R.Kluge uit Henglo (O).
Eindstand: 0-2
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 35e min. 0-1, Sander Kuiperij, 80e min. 0-2, Sander Kuiperij.
Gele kaarten: Chris Pierik en Bertroy Navis, beide Silvolde. Lennart Walterbos en Dennis Pasman, beide Grol
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Bas Stortelers (blessure),
Pupillen van de week: Imme Arink, Bibi Frank en Wieke Frank, allen Grol F zaterdag
Sponsor wedstrijdbal: Kramer en Molenveld Hoveniersbedrijf uit Groenlo.

Opstelling:
Doel: Bram Wolters,
Achter: Wouter Pillen, Dennis Pasman, Robin Schuurmans, Frank Oosterholt,
Midden: Christiaan Pillen, Lennard Walterbos, Dennis Dibbets,
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak (70e min. Bjorn Koldeweij), Michel Kamphuis.
Bijzonderheden: geen.

Op een koud en guur Sportpark Den Elshof wist Grol geen profijt te trekken uit de wedstrijd tegen medekoploper Silvolde. Een tegenstander dat onder de flegmatieke trainer Heutinck ook dit seizoen aan een behoorlijke reeks bezig is. FC Lienden, de ploeg onder leiding van Hans Kraay jr. ondervond in het onderlinge bekerduel de wilskracht en de inzet van de ploeg uit Silvolde. Grol was dus gewaarschuwd en wist wat het in dit thuisduel te wachten stond.  In de openingsfase van deze onderlinge ontmoeting hadden de gasten een licht overwicht, zonder daaruit voordeel te behalen. Grol daarentegen had in de tiende minuut al succesvol kunnen zijn als een hoge bal van Sander Nijhoff, onderweg getoucheerd door Ischa Krosse, zomaar in de bovenhoek was verdwenen. Keeper Marco Olthuis wist dit gevaar echter net op tijd te verhinderen.

De Grol verdediging hield zich in deze fase staande, mede door wederom goed keeperswerk van Bram Wolters, die in deze vorm een geduchte concurrent voor Dennis Dibbets kan betekenen. Sander Kuiperij had inmiddels al regelmatig het rechter verdedigingsblok van Grol beproefd, hetgeen tot de 35e minuut zonder succes bleef. Toen werd hij door Mischa Krosse op sublieme wijze in vrije positie gelanceerd en met een droog schot tekende hij de 0-1 aan. Het luidde een fase in waarop de Grol verdediging alle zeilen bij moest zetten om acties van o.a. Rick Bouwmeester, Jaël Krosse en Bram Kruisselbrink te elimineren. Na de warme thee kwam Grol beter uit de startblokken en zette bij tijd en wijle de tegenstander op eigen helft vast. Maar ook nu weer bleek Sander Kuiperij een plaag op rechts en had in de 49e minuut de wedstrijd al naar zich toe kunnen trekken. Zijn diagonale schot ging echter rakelings voorlangs. Enkele minuten later had Grol de pech dat de scheidsrechter een duidelijke handsbal in de zestien niet geconstateerd had en daarom de gasten in deze situatie liet ontglippen aan een eventuele gelijkmaker. Grol bleef het echter proberen om toch de gelijkmaker te forceren, maar het ontbrak dikwijls aan overtuiging in de afwerking.

In de 74e minuut dacht men dit te bereiken bij een vrije doorloop van Sander Nijhoff. Oog in oog met keeper Olthuis, schoot hij tegen de sluitpost op en in de rebound werd het doelgerichte schot vlak voor de lijn door Pim Olthuis weggewerkt. Alexander Tempels kreeg nauwelijks drie minuten later de kans om de score voor Silvolde uit te bouwen, maar ook hij miste in vrije positie voor keeper Wolters. Niettemin bleek het uitstel van executie, omdat wederom een drietal minuten later Sander Kuiperij met een forse duw Robin Schuurmans onreglementair opzij zette en zich daarmee de weg verschafte om de 0-2 aan te tekenen. Arbiter Kluge was dit eveneens ontgaan en stuurde vervolgens een heftig protesterende trainer Golstein naar de tribune. Deze treffer was bijzonder zuur, mede omdat Grol in de tweede helft niet veel had weggeven, maar ook niet gekregen, hetgeen het wel verdiende. Niettemin zal het bij zich zelf te rade moeten gaan omdat de beleving en spelvreugde ook in dit duel onvoldoende aanwezig waren.

Ook bourgondische jongens moeten en kunnen daarin getraind worden om uit de greep van de staartregionen te blijven. Silvolde ging aan de haal met de volledige buit zonder daarbij overigens te imponeren.

a.s. Zondag speelt Grol wederom een thuiswedstrijd, ditmaal tegen Spero uit Elst.

Uitslagen afgelopen zondag:
Erica'76 - Beuningse Boys  afg.
DVV - Varsseveld 0-0
DIO'30 - Orion 2-2
Alverna - Quick 1888 2-1
Grol - Silvolde 0-2