Grol bewijst zichzelf een goede dienst

07-02-2011

Speelronde: 14
Scheidsrechter: Dhr. E.A.Versteege  uit Hengelo (Gld).
Eindstand: 3-1
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 42e min. 1-0, Tom Kaak, 50e min. 2-0, Sander Nijhoff, 72e min. 2-1, Harold van de Sandt, 81e min. 3-1, Tom Kaak.
Gele kaarten: Joost Graave, Edward van Schaik en Ramon van Leerdam, allen Spero.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Bas Stortelers (blessure),
Pupillen van de week: Dries Hoffman en Mika Hulsink, beide Grol F6.
Sponsor wedstrijdbal: Tankstation Kolkman uit Groenlo.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets,
Achter: Wouter Pillen, Dennis Pasman (85e min.Bjorn Koldeweij), Wouter Scharenborg, Frank Oosterholt,
Midden: Christiaan Pillen, Lennard Walterbos, Dennis Dibbets,
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak, Michel Kamphuis.

Bijzonderheden: Grol haalt optimale winst uit zespunten duel.

Grol bewees zichzelf een uitstekende dienst door de naaste concurrent op de ranglijst op een nederlaag te trakteren. Met een blik naar beneden op de ranglijst voelde het vooraf de hete adem in de nek van Spero uit Elst. Bij winst van de gasten zouden zij Grol op de ranglijst passeren en derhalve enige afstand nemen van de gevarenzone. Hoewel het nog te vroeg in de competitie is om, serieuze zorgen te maken voor een duik naar de onderste regionen, is de overwinning die Grol op de naaste concurrent behaalde van wezenlijk groot belang. Van grote importantie voor het zelfvertrouwen in het eigen kunnen en een goed vervolg van dit lopende seizoen.

Grol nam het initiatief in de wedstrijd met een sterk openingsoffensief hetgeen reeds vroeg tot een paar mogelijkheden leidde, waaronder een inzet van Sander Nijhoff in de 7e min. in de bovenhoek, die door de 18-jarige keeper Dennis Amati ten koste van een corner kundig geëlimineerd werd. Nummer zoveel in de openingsfase.

In de tiende minuut deed spits Koen Braam voor het eerst van zich spreken, maar hij schoot in vrije positie tegen Dennis Dibbets op. Naarmate de eerste helft vorderde maakte Grol het voor zichzelf steeds moeilijker. Mede veroorzaakt door veel balverlies op het middenveld en een ogenschijnlijk gebrek aan zelfvertrouwen om uit uitgespeelde acties meer rendement te halen. Een min of meer gelukkige bijkomstigheid hierbij was dat ook de tegenstander een behoorlijk druk op het resultaat voelde en dit in de afwerking van hun mogelijkheden liet blijken. Michiel Scheffer faalde hopeloos alleen voor keeper Dibbets en ook de reeds genoemde Koen Braam ontbrak het enkele keren aan trefzekerheid.

Sterk spelende Michel Kamphuis

Op een fraaie voorzet van de sterk spelende Michel Kamphuis, ontbrak het Sander Nijhoff in de 30ste minuut aan overtuiging om de vrije kans te benutten. Nadat o.a. Maarten Nieuwenstein van de gasten een paar kansen onbenut had gelaten om zijn ploeg op voorsprong te zetten, was het Tom Kaak die een paar minuten voor de rust uit een fraaie voorzet van Michel Kamphuis met een rake kopbal de 1-0 aantekende.

Tom kaak

De tweede helft was amper vijf minuten oud toen Sander Nijhoff een schitterende combinatie binnen de zestien doeltreffend afrondde. Met een bekeken schot onder de keeper door scoorde hij de 2-0. In de 58e min. scoorde Tom Kaak met een rake kopbal, wederom uit een voorzet van Michel Kamphuis de derde treffer voor Grol, maar volgens vermeend duwen kende scheidsrechter Versteege de treffer niet toe. De frustratie sloeg binnen het team van Spero steeds meer toe, hetgeen resulteerde in een aantal pittige overtredingen. Trainer Hagen van de gasten zette na een uur spelen drie verse krachten in om een extra tandje bij te kunnen zetten om de aansluiting te forceren.

In de 72e minuut wist Harold van de Sandt met een afstandsschot te profiteren van een inschattingsfout van keeper Dibbets. Via zijn handen vloog de bal net onder de lat in het net, 2-1. Het sein voor de Betuwenaren om nog meer middelen in de strijd te gooien, die vaak net over het randje gingen. Het loonde hun evenwel niet, Grol ging niet in hun spel mee en behield daarmee de greep op de wedstrijd. Nadat Tom Kaak op aangifte van Wouter Pillen in de 77e min. op de paal had gemikt, leek het verzet in de 81e min. gebroken. Op attent reageren en doorgaan van Michel Kamphuis, kreeg Tom Kaak de bal in vrije positie voor zijn voeten en bracht de 3-1 op het scorebord. Drie minuten voor het eindsignaal wist keeper Amati met een fraaie redding Tom Kaak van een hattrick af te houden.

Al met al een verdiende overwinning voor Grol en een goede opsteker voor de uitwedstrijd tegen Silvolde aanstaande zondag.
Wellicht spelen hierbij revanche gedachten voor het vlaggenschip van SV Grol.

Uitslagen afgelopen zondag:
SC Bemmel - Beuningse Boys 2-0
Erica'76 - Varsseveld 1-1
Orion - DVV 1-0
DIO'30 - Quick 1888 1-2
Alverna - Silvolde 1-0
Grol - Spero  3-1
FC Presikhaaf - DVC'26 4-0

Programma zondag 13 febr. a.s.:
Beuningse Boys - Erica'76
Varsseveld - DVV
Orion - DIO'30