Grol kanonnenvoer voor gretig Silvolde

14-02-2011

Speelronde: 15
Scheidsrechter: de heer: E.R. Visser uit Nijmegen.
Eindstand: 6-2
Ruststand: 3-0
Scoreverloop: 10e min.1-0, Alexander Tempels, 35e min. 2-0, Bertroy Navis,
36e min. 3-0, Jael Krosse, 46e min. 4-0, Sander Kuiperij, 52e min. 5-0, Bas Roes, 60e min. 5-1, Sander Nijhoff, 78e min. 5-2, Tom Kaak, 90e min. 6-2, Rick Bouwmeester.
Gele kaarten: Pim Olthuis, Silvolde en Christiaan Pillen, SV Grol.
Rode kaarten: Pim Olthuis, Silvolde (2x geel)
Afwezig bij Grol: Dennis Dibbets, Michel Kamphuis en Bram Wolters (blessures)

Opstelling:
Doel: Roy Reinders
Achter: Frank Oosterholt (84e min. Robin Schuurmans), Dennis Pasman, Wouter Pillen, Wouter Scharenborg,
Midden: Lennard Walterbos, Simon Dibbets (67e min. Mathijs Warnar), Christian Pillen,
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak en Bjorn Koldeweij.

Bijzonderheden: Grol liep niet in de pas met lijstaanvoerder 2e periode.

Onder uitstekende omstandigheden begonnen beide ploegen aan de onderlinge ontmoeting dat veertien dagen geleden nog in een ietwat onfortuinlijke thuis nederlaag voor Grol eindigde. Alle reden dus om een en ander op sportpark “De Munsterman” proberen recht te zetten.

Hoewel Grol in de eerste tien minuten nog een paar plaagstootjes op het vijandelijke doel mocht richten was het attent reageren van Alexander Tempels die uit een rebound van een vrije trap met een droog afstandschot de 1-0 aantekende. Een minuut later kreeg Tom Kaak aan de overzijde nog een dot van een kans om de gelijkmaker te scoren, maar in zijn ijver maaide hij over de bal.

De thuisploeg nam vanaf dat moment het heft volledig in handen en was heer en meester in alle situaties. Grol kon er weinig tegenover stellen, daarvoor speelde het te traag en te slordig en was er van spelvreugde en beleving weinig te merken. Het was eigenlijk nog een wonder dat de gretige thuisclub hun overwicht nog niet verder wist uit te bouwen.

Eerst in de 35ste minuut kwam daar een vervolg aan, door het onreglementair afstoppen van Rick Bouwmeester binnen de zestien. De toegekende strafschop werd door Bertroy Navis onberispelijk ingeschoten, 2-0. Nauwelijks zestig seconden later stond de 3-0 al op het scorebord. Door alert en snel inbrengen van een reservebal vanaf de bank bij een uitbal, het leder ging vooraf via Bjorn Koldeweij hoog over het tribunedak. De Grol spelers leken overdonderd door de snelle inworp en hadden hierop geen antwoord. Jael Krosse wist met deze mogelijkheid wel raad en nadat hij een paar tegenstanders het bos in had gestuurd, liet hij invaller keeper Roy Reinders vertwijfeld achter.

Het leek wel een wonder dat de gastheren er geen walk-over van wisten te maken. Kans op kans creëerde de ploeg zich door hun inzet, maar bovenal uitstekende positiespel. Binnen een minuut na de thee bouwden ze de score verder uit. Een toegekende strafschop wegens hands werd door Sander Kuiperij uitstekend benut, 4-0. Binnen een paar minuten hadden Sander Kuiperij en Jael Krosse de score verder uit kunnen bouwen naar grote hoogte, maar dit werd in de 52e min. aan Alexander Tempels gegund. Liggende op het gras wist hij een terugspringende bal van de paal binnen te tikken, 5-0.

Eerst na een uur spelen wist Grol het net te vinden. Een snelle spelhervatting van keeper Reinders bereikte Sander Nijhoff, die vervolgens alleen door ging en de 5-1 aantekende. Dit in een fase waarin het leek dat Grol meer greep op de wedstrijd kreeg. De werkelijkheid was het gas terug nemen van de thuisploeg bij de royale stand op het bord. In de 78e min. legde Pim Olthuis Christian Pillen in het strafschopgebied neer, hetgeen hem op zijn tweede geel kwam te staan en einde wedstrijd voor hem was. Tom Kaak scoorde via de vingertoppen van de keeper de 5-2. Vlak voor het einde verhinderde Sander Kuiperij nog een doelpunt voor Grol door de bal voor de lijn weg te werken. Een treffer viel er nog wel, maar nu weer in het voordeel van Silvolde. Uit buitenspelpositie mocht Rick Bouwmeester doorgaan en wreef met een intikker nog meer zout in de wonden, 6-2.

Deze wonden mag Grol aanstaande week likken, in de hoop dat ze komende zondag uit tegen Orion dat ook een zevenklapper wist te produceren, weer genezen zijn.

Voor meer info over de wedstrijd ga naar de volgende link: Silvolde - Grol.

Uitslagen afgelopen zondag:
Beuningse Boys - Erica'76 2-4
Varsseveld - DVV 1-2
Orion - DIO'30 7-2
Quick 1888 - Alverna 0-1
Silvolde - Grol 6-2
Spero - FC Presikhaaf  gest.
SC Bemmel - DVC'26 2-0

Programma zondag 20 febr. a.s.:
SC Bemmel - Spero
Silvolde - DVC'26
Quick 1888 - FC Presikhaaf
Orion - Grol
Varsseveld - Alverna
Beuningse Boys - DIO'30
Erica'76 - DVV

Stand na afgelopen zondag:
1   SC Bemmel   14   wedstrijden   34   punten   (41-18)
2   Silvolde   14   wedstrijden   32   punten   (34-12)