Moeizame zege bereikt in slotfase van matig duel

14-03-2011

Speelronde: 18
Scheidsrechter: de heer: J.M. Muller uit Nijmegen
Eindstand: 0-1
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 79e min. 0-1, Michel Kamphuis
Gele kaarten: Tim van Bon, Beuningse Boys
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Kevin Stöteler en Tom Kaak (blessures)

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Frank Oosterholt (16e min. Tim Hubers), Dennis Pasman, Wouter Pillen, Wouter Scharenborg,
Midden: Lennard Walterbos (68e min. Bas Stortelers), Simon Dibbets, Christian Pillen,
Voor: Sander Nijhoff, Bjorn Koldeweij (89e min. Bram Huls) en Michel Kamphuis.

Bijzonderheden: kennismaking met gloednieuw sportpark “de Ooigraaf”.

Op sportpark de Ooigraaf was Grol te gast bij Beuningse Boys, een oude bekende die in de thuiswedstrijd op een 6-1 nederlaag werd getrakteerd. Om de opgaande lijn van de laatste twee duels verder uit te bouwen, was het zaak om ook in deze ontmoeting de volle winst te pakken. Waren de gastheren twee jaar geleden in de nacompetitie Grol tot tweemaal toe de baas, ditmaal moesten zij in de lopende competitie tot twee keer buigen voor het vlaggenschip van de SV Grol. Het treffen op Den Elshof kende uiteindelijk een royale eindstand, op het Betuwse gras verliep dat heel wat moeizamer en mocht Grol bij het laatste fluitsignaal bepaald niet ontevreden als winnaar van het veld lopen.

Na de eclatante overwinningen op Orion en Varsseveld waren de verwachtingen hoog gespannen en had men er het volste vertrouwen in dat ook tegen laagvlieger Beuningse Boys, met de volle winst in de knip, een vervolg aan een mooie serie gegeven kon worden. Hoe anders zou het verlopen tijdens deze ontmoeting.

Aarzelend kwam Grol uit de startblokken en liet het initiatief bij de thuisploeg. Het combinatiespel van de Grollenaren was te kort en oogde nerveus. Na een klein kwartier zag men toch enigszins kans om de tegenstander op eigen helft terug te drukken, echter de frontlinie werd niet of nauwelijks aanspeelbaar bereikt. Was dit wel het geval, dan vond het een vijf mans verdediging tegenover zich die de zaak achterin dicht timmerde en weinig kansen weggaf.

Mede door slecht inspelen van de bal door de middenvelders wist Grol zich ook weinig echte reële kansen te creëren in de eerste vijf en veertig minuten. De gastheren daar tegenover wisten met afstandschoten van o.a. Perrin Muller en Vincent van Helden ook geen succes te boeken. Het had bovendien de pech dat keeper Dibbets een uithaal van Perrin Muller in de 35e min. op excellente wijze pareerde. Nog voor de thee had Michel Kamphuis een uitstekende gelegenheid om de score te openen. Alleen voor keeper Tim van Lierop vergat hij de laatste uit te kappen en schoot tegen de goalie op. De afgeslagen bal werd door Sander Nijhoff naast geschoten.

Na de rust kwam de thuisploeg met andere gedachten uit de kleedkamer. Fel trok men van leer en schuwden daarbij de ledematen van de tegenstander niet, hetgeen Michel Kamphuis reeds vlak na rust ondervond. Tim van Bon mocht van geluk spreken dat de kleur van de geïncasseerde kaart mild was. Neemt niet weg dat het spel van Grol onder de maat bleef om de wedstrijd naar zich toe te trekken.
Omdat de thuisploeg meer druk naar voren zette kwam er niettemin ruimte achter hun verdediging te liggen waar met name Michel Kamphuis regelmatig indook. In de 58e min. gaf hij een lob over keeper van Lierop, de bal ging echter net over de lat. Waarna de gastheren via tweemaal Ward van Geer in de 67e en 69e min. voor enig gevaar voor het doel van Dennis Dibbets zorgden. Een doelpunt kon niet uitblijven, Bjorn Koldeweij zag onder anderen een kopbal van hem net voor de doellijn afgeweerd worden. In de 79e min. werd Michel Kamphuis in randje buitenspelpositie gelanceerd en ditmaal behield de zeer actieve vleugelspits wel het overzicht. Op koele wijze omspeelde hij ditmaal keeper Tim van Lierop en poeierde de bal hoog in het dak van het doel, 0-1. Beuningse Boys zette nog eens extra aan, maar de Groldefensie gaf in de resterende minuten geen krimp.

Drie belangrijke punten gingen mee in de koffer naar de Achterhoek, maar over het vertoonde spelniveau dat idee- en vormloos was kan men niet tevreden zijn.

A.s. zondag wacht hekkensluiter Erica’76, wellicht dat men op de eigen vertrouwde accommodatie tot meer inspiratie en vorm kan komen.

Uitslagen zondag 13 maart j.l.:
SC Bemmel - Silvolde 2-2
Quick 1888 - Spero 0-1
Orion - DVC'26 5-2
Varsseveld - FC Presikhaaf 2-1
Beuningse Boys - Grol 0-1
Erica'76 - Alverna 0-3
DVV - DIO'30 0-0

Programma zondag 20 maart a.s.:
Silvolde - Quick 1888
Spero - Orion
DVC'26 - Varsseveld