Grol 1 - Erica 76 1 5 - 4

Scheidsrechter: De heer G.A. Harmelink uit Deventer
Eindstand: 5-4
Ruststand: 2-1
Scoreverloop: 5e min. 0-1 Dave Berendsen; 6e min. 1-1 Sander Nijhoff; 45e min. 2-1 Tim Hubers; 51e min. 3-1 Dennis Pasman; 61e min. 3-2 Dave Berendsen; 73e min. 4-2 Tom Kaak; 77e min. 4-3 Romario Lubbers; 79e min. 4-4 Maikel Ruitenga; 93e min. 5-4 Mathijs Warnar
Gele kaarten: Bas Reussink (Erica ’76) en Michel Kamphuis (Grol)
Rode kaarten: Geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt en Kevin Stöteler (blessures)
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Dennis Pasman (67e min. Bas Stortelers), Tim Hubers, Wouter Scharenborg en Wouter Pillen
Midden: Simon Dibbets, Christian Pillen en Lennard Walterbos
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak (71e min. Björn Koldewey) en Michel Kamphuis (76e min. Mathijs Warnar)
Pupillen van de week: Leon Emaus en Hugo Rouwenhorst
Sponsor wedstrijdbal: Warenhuis Post Groenlo
Bijzonderheid: Drie doelpunten van Grol kwamen tot stand via de door verdediger Wouter Pillen genomen hoekschoppen. Eerst scoorde daaruit Tim Hubers met het hoofd, daarna Dennis Pasman met het hoofd en daarna Tom Kaak met het hoofd
Extra bijzonderheid: In de basiself van Grol speelde Wouter Scharenborg als de eerder in de week tot kersverse vader van dochter Mila gebombardeerde centrale verdediger

Een wedstrijdverslag schrijven van deze krankzinnig verlopen competitiewedstrijd van Grol 1 tegen laagvlieger Erica ’76 uit Dieren is geen sinecure.
Op deze door een stralende voorjaarszon overgoten voetbalmiddag kwam op het sportpark Den Elshof in Groenlo hekkensluiter Erica ’76 op bezoek.
Maar direct melding makende van de eindconclusie van deze negentiende speelronde in de competitie 2010-2011, kan uw verslaggever niet anders dan het volgende optekenen.
Een krankzinnig verlopen wedstrijd, die gelukkig een doelpuntenfestival als één van de belangrijkste programmaonderdelen kende. Daarnaast een wedstrijd waarin de organisatie en concentratie, alsmede het bij de les zijn aan de aftrap bij de Grolploeg ver te zoeken was. Bovendien een wedstrijd waarin verdedigend fout op fout werd gestapeld, waarin het middenveld gedurende de gehele wedstrijd geen vuist kon maken en waarin er in aanvallend opzicht een ongekend scala aan kansen werd gemist.
Daarnaast een competitieduel waarin aan Grolzijde van duidelijke onderschatting sprake was, waarin in alle linies bepaalde toonaangevende spelers niet thuis gaven en waarin dus de mooiste scoringskansen om zeep werden geholpen.
En dat Grol niet alleen op papier een sociaal voetbalhart heeft, maar dat ook nog eens in de praktijk tot uiting brengt, wordt wel bewezen door het feit dat Erica ’76 voorafgaande aan de confrontatie met Grol slechts elf keer doel had getroffen en na afgelopen zondag lantaarndrager is in de tweede klasse I met vijftien gescoorde doelpunten.
Neemt niet weg dat het enorme doelpuntenfestival erg veel vergoedde en er voor zorgde dat het publiek tot het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Harmelink uit Deventer de gekste capriolen binnen de witte lijnen van het Groenlose kunstgras nauwgezet bleef volgen.
Het bij vlagen ongeorganiseerde pupillenvoetbal, het deze keer niet kunnen omschakelen naar het snelle en daarbij altijd verrassende positiespel en het op geen enkel moment kunnen uitstralen van het de baas zijn in het veld, werd gelukkig goed gemaakt door andere niet onbelangrijke voetbalzaken. Wat te denken van de drie door Wouter Pillen genomen hoekschoppen, die alle drie een kopbalgoal tot gevolg hadden, wat te denken van het doelpunt van verdediger Tim Hubers, die herinneringen opriep aan zijn vele kopbalgoals in de jeugd en wat te denken van het winnende doelpunt van de talenvolle jeugdspeler Mathijs Warnar? Derhalve ondanks de vele negatie kanttekeningen ook diverse positieve zaken.
Want laten wij niet uit het oog verliezen dat er in deze competitie voor Grol nog zeven wedstrijden zijn te gaan en dat een vierde plek op de eindrangschikking nog gemakkelijk haalbaar is. En wie weet waar die vierde plaats in de nacompetitie nog goed voor is?
Zondag 27 maart a.s. staat in Duiven de uitwedstrijd tegen DVV op het programma (aanvang: 14.00 uur).

Uitslagen afgelopen zondag:

Silvolde - Quick 1888 2-1
Spero – Orion 3-0
DVC ’26 – Varsseveld 1-0
FC Presikhaaf - Beuningse Boys 4-1
Alverna – DVV 4-1
DIO ’30 - SC Bemmel 1-0
Grol - Erica ’76 5-4

Stand na afgelopen zondag:

1) Silvolde 19 wedstrijden 43 punten (47-17)
2) Alverna 19 wedstrijden 41 punten (46-20)
3) SC Bemmel 17 wedstrijden 38 punten (45-21)
4) FC Presikhaaf 18 wedstrijden 32 punten (50-26)
5) DIO ‘30 19 wedstrijden 30 punten (32-37)
6) Grol 19 wedstrijden 28 punten (42-34)
7) Orion 18 wedstrijden 27 punten (31-30)
8) Quick 1888 19 wedstrijden 25 punten (32-30)
9) DVC ‘26 19 wedstrijden 23 punten (22-38)
10) DVV 18 wedstrijden 20 punten (21-28)
11) Spero 18 wedstrijden 18 punten (22-36)
12) Varsseveld 17 wedstrijden 16 punten (16-26)
13) Beuningse Boys 18 wedstrijden 12 punten (24-51)
14) Erica ’76 18 wedstrijden 7 punten (15-51)

• In de stand is rekening gehouden met het punt dat Grol door de KNVB in mindering is gebracht.

Programma zondag 27 maart a.s.:

SC Bemmel - Quick 1888
Orion - Silvolde