Grolsch verlengt sponsorcontracten met sv Grol

23-03-2011

Bierbrouwer Grolsch heeft de sponsorcontracten met de sportvereniging Grol in Groenlo verlengd met een periode van vijf jaar. Deze contractverlenging wat betreft de sponsoring geldt niet alleen voor de Groenlose voetbalvereniging in zijn algemeenheid, maar ook voor het Internationaal Marveldtoernooi, een jeugdvoetbaltoernooi van grote allure dat dit jaar voor de 22e maal op het sportpark Den Elshof in Groenlo wordt gehouden.

De contracten werden ondertekend in Bar De Lange Gang, het geboortehuis van het bekende gerstenat. Van de zijde van Grolsch waren namens de afdeling horeca accountmanagement Alex Evenhuis en Edwin Bruntink bij de ondertekening aanwezig. S.V. Grol werd vertegenwoordigd door de beide db’s onder aanvoering van de voorzitters Hans Scheinck (S.V. Grol) en Ben Bomers (Internationaal Marveldtoernooi).

Van links naar rechts: Edinw Bruntink, Alex Evenhuis, Hans Scheinck, Tonnie Zieverink, Ben Bomers, Hans van Halm en Marco Frank.

Sedert mensenheugenis is Grolsch al als sponsor verbonden aan de Groenlose voetbalclub. Reeds in tijden dat sponsoring nog een onbekend fenomeen was in het kader van de verenigingsinkomsten binnen de amateurvoetballerij, was Grolsch al actief om de sportvereniging Grol financieel en materieel te ondersteunen. Een en ander had vanzelfsprekend ook te maken met het feit dat het moederbedrijf van de bekende bierbrouwer zich in Groenlo bevond en tal van brouwerijmedewerkers ook actief of ondersteunend lid waren van de ‘de Grol’.
Onder het genot van natuurlijk een koel en kwalitatief hoogstaand Grolsch biertje werd daaraan nog eens gerefereerd door de vertegenwoordigers van S.V. Grol en Grolsch.
Grolvoorzitter Hans Scheinck gaf aan er een goed gevoel bij te hebben dat Grolsch nauwe banden blijft onderhouden met Groenlo en de S.V. Grol in het bijzonder.
“Grolsch steekt niet onder stoelen of banken dat haar roots nog altijd in Groenlo liggen en dat voelt goed. Als voetbalvereniging Grol gaan wij er dan ook trots op dat er al zo’n lange periode een dergelijk constructief samenwerkingsverband bestaat. Verder spreekt het ons als club extra aan dat wij daarbij ook nog eens met mensen hebben te maken met een voetbalhart. Wij zijn blij en bijzonder gelukkig dat het sponsorcontract niet alleen verlengd is, maar dat ook nog eens voor een periode van vijf jaar.”
Ook Ben Bomers, voorzitter van de Stichting Internationaal Marveldtoernooi, toonde zich een gelukkig man met de nieuwe sponsorverbintenis.
“Niet alleen voor het financieel ondersteunende gedeelte is Grolsch voor ons erg belangrijk, maar zeker ook voor de uitstraling van het hele toernooi, een internationaal evenement. Bovendien kunnen wij dat evenement mede door toedoen van de Grolsch ook nog eens vooraf laten gaan door een altijd succesvolle sponsoravond met prominente gasten.”
Namens Grolsch beklemtoonde Alex Evenhuis de reeds jaren achtereen bestaande bijzonder prettige samenwerking met de sportvereniging Grol en haar bestuur.
“En dat wij die samenwerking gaarne willen continueren, willen wij bewijzen met deze nieuwe vijfjarige sponsorovereenkomsten. Noem het een bevestiging op papier van reeds jarenlang bestaande afspraken, die wij met elkaar hebben. Een bewijs dat Grol en Grolsch onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden.”