Trainers AC Milan naar Winterswijk

15-04-2011

WINTERSWIJK - Trainen bij AC Milan en een wedstrijd in het San Siro bezoeken waarna je de handen mag schudden van de spelers? Het is de beloning voor de twee meest talentvolle kinderen tijdens het AC Milan Junior Camp van 1 tot en met 5 augustus bij sportpark Jaspers in Winterswijk.

Gert Bongers is de initiatiefnemer van het voetbalkamp dat voor het eerst in Nederland wordt georganiseerd. "Ik was afgelopen zomer op bezoek bij mijn ouders op Curaçao. Mijn zoon Pepijn van 8 heeft toen meegedaan aan een AC Milan Junior Camp. Hij heeft het vijf dagen enorm naar zijn zin gehad en toen na afloop bleek dat hij was geselecteerd om naar Milaan te komen, was het feest natuurlijk compleet.”
De reis naar het San Siro was onvergetelijk. "Hij heeft daar getraind en we hebben de wedstrijd AC Milan – Chievo bezocht. Tijdens de rust mocht hij het veld op en na afloop de spelers een handje geven. Het was voor hem heel bijzonder om bijvoorbeeld Clarence Seedorf en Zlatan Ibrahimovic te ontmoeten, vooral omdat zij ook Nederlands spraken.”

Het was de eerste aanzet voor Bongers om een dergelijk voetbalkamp ook in Winterswijk te organiseren. "Ik merkte op dat AC Milan in 35 landen actief is, maar niet in Nederland. Ze werken vooral in de minder ontwikkelde landen omdat ze daar hopen voetbaltalent te vinden. Bij ons is die kans natuurlijk wat kleiner omdat veel talenten op jonge leeftijd al een goede club gevonden hebben.”

Visitekaartje
Bongers wisselde in Milaan visitekaartjes uit en hield vervolgens contact via de mail. "Uiteindelijk hebben we een licentie gekregen om te organiseren in Winterswijk. Eric van Zutphen, de trainer van het eerste elftal, reist drie keer naar Milaan voor briefings over de trainingen. Hij geeft alle informatie vervolgens door aan de andere trainers tijdens het evenement. Ook zijn er twee jeugdtrainers uit Milaan in Winterswijk aanwezig.”

Aanmelden
Het AC Milan Junior Camp is voor jongens en meisjes van 6 t/m 16 jaar van elk nivo. De kinderen trainen onder toezicht van 2 jeugdtrainers van AC Milan, dagelijks van 9.00 tot 16.00 uur. Het Milan Junior Camp is inclusief 2 officiële trainingssets ( 2 broeken / 2 shirts / 2 paar sokken) een Adidas bal, AC Milan rugzak, certificaat en alle dagen verzorgd met eten en drinken. Geïnteresseerde kinderen kunnen zich aanmelden via www.milanjuniorcamp.nl.