Grol E3 kampioen wint van Den Dam.

16-05-2011

GROENLO - In een wedstrijd die een stuk spannender was dan de uitslag doet vermoeden, is Grol E3 zaterdag 14 mei  kampioen geworden. Van tevoren was het team vol goede moed. De tegenstander stond onderaan in de competitie en na de overtuigende overwinningen van de afgelopen tijd moest dit een eitje worden. Maar er was toch ook wel spanning zichtbaar en tijdens de wedstrijd speelde die de jongens danig parten. Er moest namelijk nog wel even gewonnen worden.

Na de eerste helft stond het nog steeds 0-0, ondanks het feit dat Grol veel sterker was. Er waren vele kansen, maar de bal wilde er gewoon niet in.

Na de rust leken de woorden van de trainers Stan, Luc en Bart effect te hebben. Al na een paar minuten scoorde Stefan vanuit een fraaie pingel de 1-0. Opluchting alom en de ban leek gebroken. Maar Den Dam verdedigde stug door en probeerde met counters er uit te komen. Door een prima verdediging van Noud, Rik en Kai kwam doelman Jorden echter nooit in gevaar. Hij heeft deze wedstrijd slechts een paar terugspeelballen gekregen en hoefde verder zijn keeperstalent niet aan te spreken.

Halverwege de tweede helft kwam de doelpuntenmachine op stoom. Kevin was er een aantal keren heel dichtbij en wist Tom in scorende positie te brengen. Jules, Bart en Ryan vulden de score aan tot een klinkende overwinning die de spanning van de start deed vergeten.

Na afloop was de ontlading groot en werd er geproost op een seizoen met slechts één verloren wedstrijd, weinig tegendoelpunten en prima samenspel en teamgeest.