Uitnodiging voor Voetbalplaatjesactie sv Grol & AH Wallerbosch

02-09-2011

Individuele en groepsfoto’s
De sv Grol en Albert Heijn Wallerbosch zijn momenteel volop bezig met de gezamenlijke voetbalplaatjes spaaractie. Een belangrijk onderdeel van de actie betreft het maken van foto’s van de Grolleden die uiteindelijk in het voetbalplaatjesboek terecht gaan komen. In dat kader zullen er, door een team van meer dan tien fotografen, bijna 1000 foto’s gemaakt moeten worden. De sv Grol heeft er voor gekozen om alle spelers die actief deel uitmaken van een team individueel op de foto te zetten, zodat een ieder zijn of haar stickerplaatje kan sparen gedurende de actie periode. De diverse vrijwilligersgroepen die binnen de vereniging werkzaam zijn, zullen als groep op de foto worden gezet . Deze groepsfoto’s kunnen uiteraard ook verzameld worden.

Bovenstaande vraagt een goede voorbereiding om eventueel oponthoud en de mogelijk daaruit voortkomende ergernissen tot een minimum te beperken.

Voor het succesvol en effectief fotograferen van 1000 Grolleden is een strakke planning per team ontwikkeld. Wanneer een enkeling niet aanwezig kan zijn, dan kan hij of zij een verzoek indienen om de individuele foto op een ander tijdstip te laten maken. Dit zal via de teambegeleider geregeld moeten worden, middels een schriftelijk (lees: per e-mail) verzoek. Wanneer je denkt dat iemand verkeerd ingepland staat, voor wat betreft tijd of datum, dit gelieve middels de functie afspraak wijzigen of door een ander voorstel aan ondergetekende kenbaar te maken. Dit om mogelijke planningsfouten te voorkomen.

Voor ieder team hebben wij ongeveer 20 minuten nodig. Alle team- en individuele foto’s zullen gemaakt worden in de weekenden van 3-4 en 10-11 september. Bedenk echter wel dat op de fotografen een behoorlijke druk rust. Door de enorme aantallen foto’s die gemaakt moeten worden, kan het zijn dat we enigszins beperkt zijn in onze mogelijkheden om wijzigingen door te voeren.

Indien iemand niet aanwezig kan zijn tijdens de geplande fotoshoot van zijn of haar team, dan moeten wij er helaas voor kiezen om de teamfoto zonder de betreffende speler te maken.

Checklist fotomoment
De benodigde gegevens voor het maken van de foto’s zijn aan de teambegeleiders verstuurd. Een begeleider van ieder team dient er zorg voor te dragen dat de gegevens van het team gecontroleerd word. Gebruik daarbij onderstaande crititeria:

1. Klopt de team omschrijving?
2. Mis je geen personen?
3. Geen type fouten in de namen?
4. Geen omschrijvingen vergeten? Geen type fouten in de functies van de begeleider(s)?
5. Staat(n) de keepers op plaats 1, 2, …( de eerste keeper komt op plaats 1, de tweede keeper op plaat 2, enz.)?
6. Staat(n) de coach(es) direct na de keeper(s) (dus op plek 2, of 3)?
7. Staan(t) de trainer op de plek direct na de coach (dus op plek 3, of 4)?
8. Staan(t) de begeleiders op plaatsen direct na de coach(es) (dus op plek 3, of 4, of 5)
9. Algemene op of aanmerkingen t.a.v. de gegevens zoals die in dit Excel bestand staan.

Tot slot, wij verwerken niet de spelers posities! Er wordt een willekeurige volgorde van de spelers gehanteerd. Dus niet eerst de verdedigers, dan de middenvelders en vervolgens de aanvallers.

Het is verder niet mogelijk om bijna 1000 namen te gaan vergelijken. Graag alleen de mutaties / wijzigingen / fouten naar ondergetekende persoon mailen.

Werkwijze tijdens de fotoshoots
Tijdens de fotoshoots zullen de volgende richtlijnen in acht worden genomen:

• Kom op tijd en houd je aan de aanwijzingen zoals die door de assistenten worden
medegedeeld.
• Leiders worden geacht ruimschoots op tijd aan wezig te zijn met de kledingtas.
• Kleed je om en kom naar de nieuwe loods (achter veld 1).
• De coaches, trainers, leiders en begeleiders dragen het officiële sv Grol trainingpak.
• Bij aankomst graag melden van welk team je bent en controleren of jouw gegevens correct
zijn. Fouten dienen eerst aangepast te worden, daarna kun je op de foto worden gezet.
• De foto direct beoordelen. Niet goed betekent direct de foto opnieuw maken. Na deze sessie
is het niet mogelijk om de foto opnieuw te maken af om wijzigingen toe te passen.
• Sommige teams hebben een shirt sponsor. Trek dit sponsorshirt aan. Loop vervolgens met je
gehele team naar de locatie, zodat de groepsfoto van jouw team gemaakt kan worden.
• Zorg dat de keeper de juiste kleding aan heeft. Heeft jouw team meerdere keepers, maar
slechts één tenue, regel dan zelf een extra (volledig) tenue voor de team foto.
• Locatie van de teamfoto's bij mooi weer is vooraan de oefenhoek. Mocht het weer het niet
toelaten om de foto’s buiten te nemen, dan volgen er verdere instructies over de locatie van
de te nemen spelers- en teamfoto’s.
• Hierna is de fotoshoot afgelopen. We danken je alvast voor je medewerking.

Eventuele vragen en opmerkingen kunnen gericht worden aan: w.rombout3@upcmail.nl

Vriendelijke groet,

Wibo Rombout
Mob.: 0622 – 383 295
w.rombout3@upcmail.nl

Help ons. Daarmee help je jezelf, jouw team én de vereniging!