Start foto's maken voetbalplaatjes actie

05-09-2011

GROENLO – Het eerste weekend van foto’s maken voor de Albert Heijn Wallerbosch en s.v. Grol voetbalplaatjes-spaaractie is goed verlopen. Zaterdag en zondagmorgen verzamelde zich in alle vroegte de groep fotografen bij de nieuwe loods op het sportcomplex. De loods is het ‘zenuwcentrum’ van de fotografen, want hier zullen door hen alle spelers individuele op de foto worden gezet. Vlak voor de ‘Marveldarena’ worden de teamfoto’s gemaakt.

Dat zowel jonge als de wat oudere leden graag in het voetbalplaatjes boek willen staan lijkt duidelijk. “Ik heb hier vanmorgen spelers gezien die ik nog nooit zo vroeg op het sportcomplex heb zien verschijnen. Die zijn vast speciaal voor de foto naar de Grol gekomen”, vertelt een Grol speler terwijl hij op zijn plaats wordt gezet voor de teamfoto. Voor deze foto’s zijn bankjes en krukjes onder de bomen neergezet. Zoveel mogelijk in de schaduw zodat het licht van de zon niet te veel invloed krijgt op de groepsfoto.

In de nieuwe loods, die zaterdag ook nog eens officieel werd geopend, hebben de fotografen een heuse studio gebouwd. Hier kunnen twee spelers tegelijk op de foto worden gezet. Deze foto is dan meteen te zien op een beeldscherm, zodat zowel de speler/vrijwilliger zelf als een fotograaf deze kan controleren kan worden. Tevens wordt op dat moment aan de foto de naam van de speler gekoppeld om er zeker van te zijn dat er straks geen verkeerde namen op de plaatjes staan. Tijdens het opslaan kijkt de leider van elk team mee en controleert de spelling.

Volgend weekend worden opnieuw foto’s gemaakt voor de voetplaatjesactie. Dan zullen degenen worden gefotografeerd die het afgelopen weekend een uitwedstrijd hadden. Mochten er spelers zijn die het afgelopen weekend waren opgeroepen, niet konden komen en toch nog graag op de foto willen dan kunnen zij dat alsnog aanstaand weekend doen. Wel moeten zij zich aanmelden bij Wibo Rombout Tel.: 0544 – 467 118 of Mob.: 06 - 22 383 295.

“Tevens willen wij vragen of iedereen op tijd wil komen om zo de planning zo soepel te laten verlopen”, vraagt Christel te Lintum, die samen met Wibo Rombout de planning maakt.