Grol morst kostbare punten in slotfase.

26-09-2011

Speelronde: 4
Scheidsrechter: Dhr. G.J. Koeslag uit Gendringen.
Ruststand: 1-1
Eindstand: 3-3
Scoreverloop: 0-1, 16e min. Wouter Pillen, 1-1, 23e min. Marc de Winter, 2-1, 55e min. Mark Peters, 3-1, 61e min. Mark Peters, 3-2, 84e min. Kefas Schut, 3-3, 85e min. Rein Meekels.
Gele kaarten: Andy Houterman, SC Bemmel.
Rode kaarten: n.v.t.
Pupillen van de week: Max en Twan Oostendorp, beide Grol F2.
Sponsor wedstrijdbal: Boekhandel Wiegerinck uit Groenlo.

Bijzonderheden: Benutten van kansen blijkt andermaal doorslaggevend.

Grol begon onder een heerlijke najaarszon aan de ontmoeting tegen de gasten uit de Betuwe. Van meet af aan trachtte de ploeg de tegenstander vast te zetten op eigen helft door veel druk op de bal te zetten.

Na ruim tien minuten wisten de gasten zich onder de druk uit te werken en middels een actie van Tim Vonk het eerste plaagstootje richting het Groldoel te plaatsen.

In de zestiende minuut opende Wouter Pillen de score voor Grol. Vanuit een vrije trap voor het doel van Bemmel vloog de bal in een heuse scrimmage tegen de deklat. Het leder dat vervolgens weer het veld in sprong, werd door Wouter Pillen met een droge knal tegen het net gewerkt, 1-0. Dit betekende voor de gasten het sein om eens nadrukkelijker de helft van de thuisploeg op te zoeken, hetgeen resulteerde in een aantal corners die nog geen succes brachten.

Echter in de 23e minuut was het wel raak, Marc de Winter verschalkte op slinkse wijze de Grol defensie en scoorde beheerst de gelijkmaker, 1-1.

Sander Nijhoff ontbeerde in de 32e minuut alle fortuin bij een kopbal uit een voorzet van Mark Peters. De spits zag zijn inzet via de binnenkant van de paal weer het speelveld inspringen. Grol had na de gelijkmaker het betere van het spel, zonder daarbij tot aan de rust echt gevaarlijk te zijn. Wel moest Dennis Dibbets uiterst kordaat handelen bij een combinatie tussen Bas Disveld en Rob Vonk. Hun prima voorbereidend werk resulteerde in een schot van Tim Vonk dat bij Dennis het eindstation vond.

Amper tien minuten na de thee kroop Grol door het oog van de naald, omdat Kefas Schut in vrije positie onder een voorzet van Jom van Bergen doorliep. Aansluitend soleerde Mark Peters door de laatste linie van de gasten en tekende met een fraaie diagonale schuiver de 2-1 aan.

Deze kans voor nummer 10 Mark Peters werd afgefloten.

Slechts zes minuten later wist wederom Mark Peters een opgebrachte bal van invaller Bjorn Koldeweij, uit de draai met een lepe schuiver in het doel te schieten, 3-1.

De gasten gaven zich evenwel nog niet gewonnen en het werd al snel duidelijk dat het voor Grol nog geen gelopen koers was. Door o.a. uitblinkers Tim Vonk, Bas Disveld en Rein Meekels werd het Groldoel aansluitend onder vuur genomen, waarbij Dennis Dibbets zijn goede beoordeling van afgelopen weken wederom waar wist te maken.

Sander Nijhoff had de mogelijkheid om in de 83e min. de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Op aangeven van Mark Peters kreeg hij een mogelijkheid op een presenteerblaadje, maar weigerde het tenslotte het cadeautje uit te pakken. Dit was vervolgens wel aan o.a.Kefas Schut besteed.

Binnen twee minuten na het om zeep helpen van deze dot van een kans wisten de gasten middels Kefas Schut en later Rein Meekels de achterstand om te buigen en op gelijke hoogte te komen. Vlak voor het verstrijken van de officiële speeltijd kreeg Sander Nijhoff andermaal door een sterk spelende Mark Peters een unieke kans aangeboden om de drie punten in Groenlo te behouden. Maar ook nu faalde de spits hopeloos in zijn actie om de bal te controleren.

In de ruime blessuretijd die de niet altijd gelukkig fluitende arbiter toekende, was het billen knijpen voor beide partijen. Vooral alle hens aan dek in de Grol verdediging dat op het laatst op haar tandvlees liep. Dennis was bij een lage inzet van Rein Meekels nog bij de les en wist een kostbaar punt veilig te stellen. Anders had het vlaggenschip van de s.v. Grol geheel met lege handen komen te staan en een onnodige nederlaag moeten incasseren.

Uitslagen zondag 25 sept. j.l.:
Rood Wit - Quick 1888 0-2
Grol - SC Bemmel 3-3
Leones - Silvolde 5-3
DVV - DCS 2-5
Concordia Wehl - Albatross 1-2
DIO'30 - Orion 3-3
Varsseveld - FC Presikhaaf 0-2

Programma zondag 2 okt. a.s.:
Rood Wit  - Varsseveld
Quick 1888 - Grol
SC Bemmel - Leones