Volop werkzaamheden gaande op Den Elshof

28-09-2011

Velden:
Na de voltooiing van de nieuwe opslagloods annex werkplaats zijn er weer allerlei activiteiten gaande op ons sportpark. Zoals bekend is veld 4 aangetast door engerlingen en wel zodanig dat besloten moest worden om het veld geheel te renoveren. Aan Hameland Hacron is opdracht gegeven om dit karwei uit te voeren. In augustus is het veld geïnjecteerd met aaltjes die de engerlingen moesten bestrijden en daarna is ongeveer 2 weken geleden het gras doodgespoten. Eén dezer dagen wordt gefreesd en vervolgens wordt het hele veld omgeploegd en opnieuw onder profiel gebracht. Het veld zal daarna worden verschraald met zand dat vermengd wordt met de bovenlaag en hierna wordt nogmaals geprofileerd. Tenslotte wordt er kunstmest gestrooid en als laatste wordt het veld ingezaaid en de randen handmatig bijgewerkt. Bij goede weersomstandigheden is het veld naar verwachting in oktober 2012 weer speelklaar.
Ook de oefenhoek bij veld 3 is door engerlingen aangetast. Inmiddels zijn de kale plekken weer ingezaaid. Het definitieve herstel zal nog de nodige tijd vergen.

Renovatie kleedkamers:
Omdat de kleedkamers 4 t/m 9 niet langer voldoen aan de eisen van de KNVB, is besloten om deze rigoureus aan te pakken. Inmiddels zijn vrijwilligers begonnen met het nodige sloopwerk in de eerste 2 kleedkamers. Eind van deze week wordt begonnen met stucadoorswerk en volgende week met installatiewerkzaamheden. De kleedkamers worden volledig nieuw betegeld en ook worden er nieuwe plafonds aangebracht en vindt de afwerking plaats. Zodra in alle kleedkamers deze bewerkingen plaatsgevonden hebben wordt het dak van het gebouw opnieuw bedekt.
Aansluitend zal begonnen worden met een zodanige herinrichting van de oude werkplaats, dat deze ruimte geschikt wordt voor opslag van ballen.