Grol neemt met overwinning revanche op zichzelf.

03-10-2011

Speelronde: 5
Scheidsrechter: de heer: K.H. Wendling uit Slijk-Ewijk
Eindstand: 1-3
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 48e min.0-1, Wouter Pillen (pen.), 51e min. 0-2, Mark Peters, 54e min. 0-3, Sander Nijhoff, 75e min. 1-3, Youssef Ouchene.
Gele kaarten: Aloys Hendriks en Gökhan Sarisoy, beide Quick 1888, Wouter Pillen, Robin Schuurmans en Sander Nijhoff, (Grol).

Door de vele blessures geplaagde hoofdmacht van de s.v. Grol, zag trainer Peter Bokma zich genoodzaakt het team op een aantal posities om te zetten. Niettemin bleek dat het team zich in die omschakeling kon vinden, getuige de 1-3 stand die na afloop op het scorebord prijkte.

Grol had kennelijk haar lesje geleerd uit de laatste ontmoeting met SC Bemmel, waarin het geheel onverwacht en misschien ook wel onnodig een zeker lijkende voorsprong in de slotfase uit handen gaf. Op sportpark De Dennen, dat overigens op het eind van het seizoen bepaald niet voor de tijd op de schop gaat, hield Grol aanvankelijk veel mensen achter de bal om eerst de zaak af te tastten. Beide voorgaande edities in Nijmegen tegen de traditieclub gingen immers kansloos verloren.

In de beginfase hanteerde de thuisclub veelal de buitenspelval, waar de Grol voorwaartsen regelmatig in tuinden en derhalve niet gevaarlijk konden worden. Na ruim een kwartier spelen kon Abdelmajid Himi in vrije positie uithalen, maar raakte de bal niet goed. Uit de rebound pikte Mark van Haarlem de bal op, maar lepelde tot opluchting van de verdediging van Grol net over. De ontmoeting ging na de eerste plaagstootjes van de thuisclub redelijk gelijk op, al dient daarbij wel vermeld te worden dat de gastheren in de persoonlijke duels beter uit de voeten kwamen. Zij straalden bij tijd en wijle meer vertrouwen uit in hun spel. Terwijl bij Grol veel persoonlijke fouten te noteren vielen, zeker bij het inspelen van de bal, dat regelmatig tot balverlies leidde.

De gastheren waren gretiger, Grol ontbeerde vooralsnog de nodige felheid. Waar de aanval van Quick 1888 voor rust nog geen potten kon breken zag ook Grol geen kans om de keeper van de thuisploeg in verlegenheid te brengen. Vlak voor rust hield deze goed oog op de bal bij een diepe pass op Mark Peters om eventuele averij te voorkomen. Gelijk na de aftrap van de tweede helft begon de thuisclub druk te zetten. Via een vreemde klutsbal kon Christian Pillen zijn opponent Abdelmajid Himi in vrije positie nog net van scoren afhouden.

De volgende zes á zeven minuten zette de wedstrijd, ten voordeel van Grol wel te verstaan, volledig op zijn kop. Binnen dit tijdsbestek wist Grol het net van de tegenstander tot driemaal toe te vinden. Nadat Mark Peters door keeper Hendriks onreglementair was gestopt, mocht Wouter Pillen in de 48e min. de toegekende strafschop verzilveren, 0-1. Slechts drie minuten later verzond Michel Kamphuis een splijtende pass op de dikwijls ongrijpbare Mark Peters. De laatste wist met een bekeken schot de fraaie assist even zo fraai af te ronden, 0-2. Daarmee was het nog niet gedaan, want weer drie minuten later wist de wederom uitgebroken Mark Peters met een voorzet Michel Kamhuis te bereiken. Deze was vervolgens niet zelfzuchtig en liet de mee opgekomen en vrij staande Sander Nijhoff de 0-3 binnen tikken.

Dat deze riante voorsprong geen garantie gaf voor een bevredigende afloop, daarvoor lag de recente ervaring nog te vers in het geheugen van het Grol team. Mark van Haarlem en Alhaji Sesay zagen hun acties niet beloond door prima keeperswerk van Dennis Dibbets. De laatste zag echter wel tot zijn eigen opluchting de inzet van Kay Thomassen net naast suizen. Een kwartier voor tijd viel toch de aansluittreffer middels een fraai afstandschot van verdediger Youssef Ouchene. De Grol verdediging kreeg hierna nog volop werk, waarin met name Bram Huls uitstekend werk verrichtte. Verder dan een verraderlijke uithaal van Bas Peters, dat maar net over ging, liet men het niet meer komen en wist het team tot het laatste fluitsignaal nu wel stand te houden. Een verdiende overwinning voor Grol, dat met deze zege de aansluiting op de ranglijst weer in het vizier heeft.

Uitslagen zondag 2 okt. j.l.:
Rood Wit - Varsseveld 1-2
Quick 1888 - Grol 1-3
SC Bemmel - Leones 1-2
Silvolde - DVV 3-1
DCS - Concordia Wehl  1-2
Albatross - DIO'30 3-3
Orion - FC Presikhaaf 2-6

Programma zondag 9 okt. a.s.:
Grol - Rood Wit
Leones - Quick 1888
DVV - SC Bemmel