De SV GROL is financieel gezond en actief

06-10-2011

Dat er binnen de sv Grol zeer veel speelt bleek tijdens de Algemene Leden Vergadering op 5 oktober 2011. Na een korte terugblik op het afgelopen seizoen door secretaris Tonnie Zieverink door het voorlezen van het jaarverslag werd met name vooruit gekeken door middel van een power point presentatie die was samengesteld en werd gepresenteerd door alle leden van het Hoofdbestuur. De penningmeester Hans van Halm kon de aanwezige leden mededelen dat het afgelopen boekjaar met een winst van ruim 6000 euro is afgesloten en presenteerde een sluitende begroting voor het seizoen 2011-2012.

In het afgelopen seizoen is er veel gerealiseerd bij de sv Grol. O.a. de bouw van een nieuwe loods, de start van de Commissie Opleiding en Vorming, het opzetten van vrijwilligersbeleid, het oprichten van een verenigingsbureau en het in het leven roepen van een sponsorcommissie. Voorzitter Hans Scheinck, die voor de eerste keer de ALV op een zeer vlotte en prettige wijze leidde, ging in op de nieuwe erfpachtregeling met de firma Porskamp en kon melden dat de Gemeente op de juiste weg is met betrekking tot het verstrekken van subsidies aan sportverenigingen. Ook zijn de voorbereidingen voor 100 jaar sv Grol begonnen en gaat er het komende seizoen gestart worden met het aanleggen van het verenigingsarchief. Jeugdvoorzitter Dennis Pasman maakte bekend dat de COV goed draait en dat het Bestuur Jeugd daardoor komende seizoen een nieuwe organisatie gaat krijgen. Voor de vrijwilligers gaat er komend seizoen een feestavond georganiseerd worden. Tevens gaat men onderzoeken of er behoefte is aan een G-team binnen de sv Grol. Bestuurslid accommodatiezaken Stan Raben maakte bekend dat de renovatie van kleedkamers 4 t/m 9 in volle gang is en dat de sv Grol eind 2012 van het oude trainingsveld een volwaardig speelveld gaat maken voor de jeugd en de recreatieve teams. Hiervoor werd een grondtransactie met de familie Ueffing goedgekeurd door de aanwezige leden. De renovatie van veld 4, dat momenteel geplaagd wordt door engerlingen, duurt tot September 2012. Verder bedankte hij alle vrijwilligers die hebben geholpen bij het bouwen van de nieuwe loods dat in September officieel in gebruik is genomen. Vice-voorzitter Marco Frank liet weten dat er een nieuwe sponsorcommissie is gevormd en dat er inmiddels een groot aantal nieuwe reclamebord- en kledingsponsoren is vastgelegd. Het komende seizoen gaat een start gemaakt worden met een zogenaamde Ondernemersgroep. De eerste activiteit van deze groep is een sponsoravond op vrijdag 18 november a.s. waarbij o.a. scheidsrechter Bas Nijhuis zijn opwachting gaat maken. Verder kon hij melden dat de verenigingsenquete succesvol is verlopen en meer dan 60 vrijwilligers heeft opgeleverd. Verder bleek uit deze enquete dat de communicatie en de aandacht voor de lagere teams nog voor verbetering vatbaar is.

Tijdens de bestuursverkiezingen is Hans van Halm voor een nieuwe periode van drie jaar benoemd als penningmeester. Peter Harbers is benoemd tot opvolger van Stan Raben als voorzitter SEAG en bestuurslid Accommodatiezaken. Stan Raben neemt na 12 jaar afscheid en werd bedankt voor zijn inzet in deze jaren en werd hiervoor benoemd tot Lid van Verdienste.

Stan Raben ontvangt uit handen van voorzitter Hans Scheinck de oorkonde behorende bij de benoeming tot Lid van verdienste.

Tevens werd het Hoofdbestuur uitgebreid met een zetel. Frank ter Bogt werd gekozen tot Bestuurslid Voetbaltechnische zaken. Hiermee is hij verantwoordelijk voor het bewaken van het technisch beleid en is hij aanspreekpunt binnen het bestuur voor de Hoofd Opleiding en Vorming Freddy Brockotter. Wim Reukers, oud-keeper van Grol 1, ontving uit handen van voorzitter Hans Scheinck de gouden Grol speld voor 50 jaar lidmaatschap.

Wim Reukers ontvangt uit handen van voorzitter Hans Scheinck de Gouden Grol speld en een bos bloemen voor 50 jaar lidmaatschap.

Als laatste werd door Tonnie Zieverink informatie verstrekt over het voetbalplaatjesboek van de Albert Heijn. Deze actie gaat op zaterdagmiddag 15 oktober officieel van start en loopt tot 18 december. De aanwezige leden konden reeds enkele voetbalplaatjes bewonderen en genieten van het speciaal voor deze actie opgenomen voetballied. Traditioneel werd de vergadering besloten met het tot gehore brengen van het clublied van de sv Grol.