17 Oktober start Voetbalplaatjesactie

17-10-2011

GROENLO - Wij schrijven zaterdag 15 oktober 2011!
Geen gewone zaterdag zoals al die andere in een voetbalseizoen van de sportvereniging Grol. Maar deze keer een zaterdag waarop onder massale belangstelling het startschot wordt gegeven voor de in samenwerking met Albert Heijn-Wallerbosch opgezette Voetbalplaatjesactie 2011 van de Groenlose voetbalclub.

Om die reden is het clubhuis, in dit geval het sportcafé op het sportpark De Elshof aan de Oude Winterswijkseweg , tegen de afgesproken tijd van half vijf bomvol met vooral jeugdspelers wanneer de aftrap wordt gedaan voor een
unieke  actie.

Het is Bas Wallerbosch, eigenaar van Albert Heijn Groenlo, die het eerste album overhandigt aan Grolpreses Hans Scheinck.

En de massaal toegestroomde leden, waarbij begrijpelijkerwijs de jeugd en dan vooral de pupillenafdeling de overgrote meerderheid voor zich opeist, kan daarbij niet wachten op het moment waarop men het fraaie Voetbalalbum seizoen 2011-2012 krijgt aangereikt met daarbij het eerste zakje voetbalplaatjes.
Maar alvorens het zover is, moeten er eerst nog een aantal plichtplegingen worden gedaan. Naast het overhandiging van het eerste exemplaar is het Jos Penterman, die namens de projectgroep voetbalplaatjesboek huishoudelijke en organisatorische mededelingen doet. De aandacht van de jeugd is minimaal, want men heeft maar één doel voor ogen en dat is het in bezit krijgen van dat kleurrijke voetbalboek van dé Grol, hun Grol.

Grolvoorzitter Hans Scheinck spreekt van een bijzondere dag in het bestaan van de s.v. Grol. Bijzonder omdat er een verenigingsactie gaande is, waarbij tegelijkertijd een record aantal leden en dat met name jeugdleden wordt bereikt en verblijd.

Namens Albert Heijn Groenlo bedankt een trotse Bas Wallerbosch alle leden van de projectgroep voetbalplaatjesboek, alsmede de acht fotografen die op vrijwillige basis hun medewerking hebben verleend aan dit prachtige verenigingsproject.

De full-colour plaatjes, beter gezegd de fraaie stickers met daarop de honderden spelers, bestuursleden, commissieleden, vrijwilligers en anderen, kunnen vanaf 17 oktober tot en met 18 december 2011 bij Albert Heijn worden gespaard. Bij iedere besteding van 10 euro aan boodschappen wordt geheel gratis een zakje plaatjes ontvangen. Daarnaast worden wekelijks bij wisselende actieartikelen ook gratis een zakje plaatjes verstrekt. Er zijn dus volop mogelijkheden en dat voor zowel jong als oud om een uniek naslagwerk samen te stellen.

In de komende weken zullen er ook nog een tweetal ruildagen worden georganiseerd. Hierover volgt nog nadere berichtgeving. Verder zal op zaterdag 10 december a.s. de voltallige eerste selectie van de s.v. Grol bij Albert Heijn aanwezig zijn om voor de liefhebber het Voetbalalbum te signeren. Al met al derhalve een groot Grol-voetbalfeest bij AH!