BusinessClub voor de s.v. Grol is een feit

19-11-2011

GROENLO - Dat de s.v. Grol niet alleen in Groenlo, maar in de gehele omgeving bekend staat als een ambitieuze voetbalvereniging, is alom bekend. Aan dit gegeven werd vrijdag 18 november jl. nog eens een dimensie toegevoegd met de oprichting van een nieuwe verenigingsgeleding: de BusinessClub s.v. Grol.

Met de spontane medewerking van notaris Edwin Roerdink kreeg een en ander nog afgelopen vrijdagmorgen zijn beslag, zodat het nieuws ’s avonds tijdens een speciaal belegde sponsoravond in het Sportcafé op het sportpark Den Elshof naar buiten kon worden gebracht. Het eerste, onlangs geïnstalleerde bestuur van de BusinessClub s.v. Grol bestaat uit Matthijs Roorda (voorzitter), Erik Schuurmans (secretaris), Peter Scheinck (penningmeester) en de leden Rob Soer en Rob Porskamp.

Natuurlijk blijkt uit alles dat de s.v. Grol haar sponsorgebeuren al decennia lang goed voor elkaar heeft. Een en ander blijkt onder andere uit de aanwezige categorisering hoofdsponsoren, co-sponsoren en overige sponsoren, de aanwezigheid van de geledingen Supportersclub en VSVG (Vrienden van de s.v. Grol), alsmede het bestaan van een speciale sponsorcommissie. Daarnaast is de door het Grolbestuur in samenwerking met het bestuur van het Internationaal Marveldtoernooi jaarlijks georganiseerde sponsoravond een hoogtepunt voor niet alleen de vereniging zelf, maar ook voor haar sponsoren.

Desondanks vindt de Groenlose voetbalclub het in deze tijd een goede zaak om een BusinessClub op te richten. Hiervoor werden vervolgens een aantal mensen binnen de club benaderd, die dus afgelopen vrijdag naar buiten traden met een speciaal communiqué.

Daarin wordt gesteld dat de s.v. Grol is uitgegroeid tot het kloppende, sociale hart van Groenlo. Grol heeft inmiddels meer dan 1250 leden en dit aantal zal de komende jaren blijven doorgroeien. Een club waarbij prestaties en sfeer hand in hand gaan.

“En een dergelijke vereniging met zo’n grote achterban verdient de ondersteuning van een BusinessClub. Een club, die in eerste instantie een trefpunt voor ondernemers moet worden. Ondernemen is immers een kwestie van gunnen, kunnen en kennen”, aldus het eerste bestuur van de nieuwe loot aan de verenigingsboom s.v. Grol.

Een ieder, die de s.v. Grol op een bepaalde manier sponsort, kan donateur worden van de nieuwe BusinessClub. Naast het in stand houden van de algemene jaarlijkse sponsoravond voorafgaande aan het Internationaal Marveldtoernooi, wil men twee keer per jaar, bij voorkeur in het voor- en najaar, een activiteit organiseren voor de donateurs. Een activiteit, waarbij het netwerken met elkaar en natuurlijk de ontspanning hoog in het vaandel staan.
In de eerste voorlopige opzet is het de bedoeling dat de met het donateurschap gepaard gaande geldbedragen in overleg met het hoofdbestuur van de s.v. Grol voor 30% ten goede komen van de club. De overige 70% wordt gespendeerd aan de twee jaarlijks te organiseren activiteiten c.q. meetings met de deelnemende ondernemers.

Zij die donateur willen worden van de BusinessClub s.v. Grol, kunnen zich in verbinding stellen met één van de bestuursleden.