Sv Grol o.21 tegen SuS Legden 0.21

17-12-2011

Sv Grol <21 – SuS Legden <21 4-1 (1-0)

Dinsdag 13 december 2011 heeft sv Grol de tweede wedstrijd in de Euregio U21 competitie gespeeld. Nadat de eerste wedstrijd tegen Trias reeds met 4-0 gewonnen was en de wedstrijd tegen Eintracht Ahaus vanwege overvloedige regen niet door kon gaan was besloten om de wedstrijd tegen SUS Legden vervroegd te gaan spelen.

De trainer trad, net als de vorige wedstrijd, met een jong team aan. Grol begon voorspoedig en had met een diepe bal op Jasper en Mathijs, die alleen voor de keeper kwam, binnen 10 minuten al op voorsprong moeten staan.

Terwijl Grol goed veldspel liet zien en de overhand had, was de tegenstander vooral bij balverlies soms erg gevaarlijk. In de 16e minuut verloor Grol de bal en werd er meteen een splijtende pass op de linker spits gespeeld. De spits ging op snelheid langs onze verdediger, ging alleen op onze keeper af maar die kon met een fantastische redding een tegengoal voorkomen.

In de 19e minuut gaf Tom van achter uit een lange bal op de razendsnelle Jasper, die de bal meenam en deze over de uitkomende keeper kon stiften. (1-0)

Meteen er na was het Grolkeeper Bram die met een snelle verre uittrap nogmaals Jasper alleen voor de keeper zette. Jasper schoot de bal echter tegen de keeper aan.

Leon moest met een blessure van het veld en werd vervangen door Edgar.
In de rust werd ook Niels ingebracht voor de licht geblesseerde Teun.

Net na rust was het SuS Legden dat beter uit de kleedkamer kwam en meer druk ging uitoefenen, hetgeen resulteerde in balverlies van Grol. De bal werd vanaf links tussendoor gespeeld en rustig binnengetikt. (1-1)

Grol liet zich terugduwen en intimideren door enkele spelers van de tegenpartij, hetgeen het spel niet ten goede kwam. Nadat Thomas uitviel met een knieblessure mocht Wouter zijn opwachting maken.

Een speler van SUS Legden moest vanwege ruw spel 5 minuten naar de kant, zodat er weer meer ruimte kwam. Tom zette met een goede pass Edgar alleen voor de goal, echter schoot hij naast. Even later was het Mathijs die, na een vrije trap bij de tweede bal, de afvallende bal binnenschoot (2-1).

Ook de tegenstander zette nog even aan. Een schot van afstand met door Bram met de vingertoppen nog getoucheerd en kwam op de lat terecht. Dit was het laatste wapenfeit van de tegenstander want daarna was het Grol die via Edgar 3-1 aan kon tekenen.

De einduitslag kwam op het bord nadat de keeper verkeerd uitschoot. De bal kwam via een speler voor de voeten van Mathijs, die geen moment nadacht en de bal over de keeper in het net schoot. (4-1).