B2 – AD’69 B1

26-02-2007

Na drie dagen Carnaval en een uitgevallen training stond afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen de nummer twee uit de competitie, AD’69 B1uit Aalten, op het programma. Van de beide leiders was bekend dat ze een weekend uit waren, echter de spelers Pim en Bram waren zonder afmelding niet komen opdagen.

Er werd afgesproken om meteen vanaf het begin de tegenstander onder druk te zetten, hetgeen ook aardig lukte. Mark stuurde in de tweede minuut Paul in de diepte, Paul legt de bal op de zestien meter klaar maar Jorrick schoot de bal te zacht richting de keeper. Even later was er een combinatie tussen Bas en Paul, maar kon Mark zijn voet net niet tegen de bal zetten, waardoor deze voorlangs ging.

AD’69 kreeg niet echt vat op het spel van Grol. De thuisclub kreeg toch diverse kleine kansjes om de score te openen. De grootste kans was er voor Jorrick. Na een splijtende steekpass van Nick kwam Jorrick alleen voor de keeper te staan, maar hij schoot de bal in plaats van in het goal keihard op de lat.

Ook onze tegenstander kon enkele keren via een snelle uitbraak voor gevaar zorgen. Een dieptepass in de 25e minuut werd verkeerd beoordeeld, waardoor de linksbuiten zomaar alleen voor onze keeper kon verschijnen. De speler had ook het vizier niet op scherp en schoot hoog over.

In de laatste minuut voor rust moest onze keeper dan alsnog aan de bak. De linksbuiten van AD’69 verscheen nogmaals voor onze keeper, echter Freek bleef goed naar de bal kijken en kon de bal met een goede redding tegenhouden.

Na de rust was het in de eerste minuut al raak. De aftrap door Grol kwam bij een speler van AD’69 terecht die er meteen mee richting goal liep. Hij werd daarbij in de zestien meter licht geraakt en versierde met een mooie rolpartij een strafschop. De strafschop werd benut, dus stonden we in de eerste minuut van de tweede helft al met 0-1 achter.

Onze tegenstander was meteen veel fanatieker en daar hadden we nogal problemen mee. We konden de bal niet goed meer in het bezit houden en kregen in het begin geen grip op de wedstrijd.

Na enkele wissels, Niels voor de moegestreden Paul en Ramon voor Bas, werd er toch nog weer
druk gezet en kregen we nog enkele kansjes. Mark kapte in het zestien meter een speler uit en

schoot met links net naast.

Ook kregen we nog enkele corners maar de eindstand van 0-1 kwam niet echt in gevaar.

De tegenstander had zelfs nog de kans om de score te vergroten, maar de speler schoot de bal

over de goal.

Hopelijk hebben we volgende week meer succes in de wedstrijd tegen Ulftse Boys.