Presentatie programma 100 jaar s.v. Grol

12-01-2017

De Nieuwjaarsreceptie van de s.v. Grol kende naast de gebruikelijke onderdelen en de bekendmaking van het deelnemersveld aan het Internationaal Marveldtoernooi 2017, ook de presentatie van het concept-jubileumprogramma voor de viering van het 100-jarig bestaan van de Groenlose voetbalclub in 2018.

Het bestuur van de op 18 september 1918 opgerichte s.v. Grol is van mening dat een 100-jarig bestaan in deze tijd aangemerkt dient te worden als een unieke mijlpaal, waaraan derhalve uitgebreid aandacht besteed moet worden. Daarom is er een uitgebreide jubileumcommissie in het leven geroepen met aan het hoofd een achthoofdig bestuur. Dit bestuur met voorzitter Theo Huijskes als woordvoerder nam afgelopen zondag aan de hand van een powerpoint-presentatie de op het sportpark Den Elshof aanwezige belangstellenden alvast mee in het jubileumjaar 2018. Het organisatiegezelschap heeft daarbij een duidelijke insteek gekozen. Op de eerste plaats dient het gehele jaar 2018, en dat vanaf 1 januari tot en met 31 december, in het teken te staan van het eeuwfeest. Onder het mom 'Ook na 2018 moet de s.v. Grol verder!' zal er daarnaast op geen enkele wijze afbreuk worden gedaan aan de gebruikelijke jaarlijkse activiteiten van de club en die van de aan de club gelieerde geledingen, zoals Supportersclub, VSVG, Business Club s.v. Grol en dergelijke.

Alle geledingen komen aan bod
Is het de bedoeling dat het jubileumjaar op zondag 7 januari 2018 met het nodige feestvertoon officieel wordt opengeschoten tijdens een dan te houden Nieuwjaarsbijeenkomst, de officiële afsluiting wil men op zaterdag 29 december invullen met een daverende buutavond met de titel: 'Van, door en voor de leden van de s.v. Grol'. Tussen het openings- en slotakkoord in staat er iedere maand wel iets op het programma. De hoofdmoot van het jubileumprogramma is geconcentreerd op de week, waarin dinsdag 18 september oftewel de oprichtingsdatum van dé Grol valt. Omdat er in het weekend van zaterdag 22 en zondag 23 september door de KNVB geen competitieprogramma zal worden vastgesteld, zullen er vanaf dinsdag de 18e tot en met zondag de 23e zowel buiten als binnen festiviteiten en activiteiten worden georganiseerd voor jong en oud, waarbij ook gebruik zal worden gemaakt van de helemaal in het teken van het 100-jarig bestaan ingerichte en aangeklede sporthal. Het motto van de jubileumcommissie is dat iedereen binnen de club, en dat van jong tot oud, aan zijn of haar trekken moet kunnen komen, en dat ook Grolsympathisanten, niet leden zijnde, bij tal van activiteiten van harte welkom zijn.

Presentatie jubileumboek
De presentatie van het jubileumboek '100 jaar s.v. Grol' is gepland op de avond van de 18e september 2018. Zoals bekend wordt er momenteel reeds gewerkt aan een fors, luxe boek met daarin een terugblik op 100 jaar s.v. Grol, talrijke interviews, achtergrondverhalen en vele foto's. Het avondprogramma op de verjaardag van s.v. Grol zal overigens van start gaan met een herdenkingsbijeenkomst inclusief een kranslegging bij het monument 'Bewogen staan wij stil' op het sportpark Den Elshof. Op donderdagavond de 20e vindt de jubileumreceptie plaats, op vrijdag de 21e een groot verenigingsfeest inclusief reünie, op zaterdag de 22e een gevarieerd buitenprogramma voor de jongste jeugd en 's avonds een S.V. Grol Dance Event voor de ietwat oudere jeugd en op zondag de 23e een kerkdienst in de open lucht op het hoofdveld en daarna enkele kleine activiteiten ter afsluiting van de jubileumweek. Dit jaar, alsmede in het jubileumjaar zullen diverse acties worden georganiseerd om straks de 100-jarige vereniging een passend jubileumcadeau te kunnen aanbieden.

Volledige concept programma Grol 100 jaar: Concept programma Grol 100 jaar.

Het logo voor het jubileumjaar 2018.