Praktijktest nieuwe wedstrijdvormen KNVB voor pupillen O6 - O9

25-01-2017

De KNVB gaat vanaf komend seizoen nieuwe wedstrijdvormen introduceren in het pupillenvoetbal voor de O9 pupillen. Om als club en als trainers op een praktische manier kennis te maken met deze nieuwe wedstrijdvormen organiseren we aanstaande zondagochtend, 29 januari 9.00 uur, een praktijktest op ons sportpark. De F pups spelen de 2 tegen 2 en 4 tegen 4 wedstrijdvormen en een aantal O9 teams spelen de 6 tegen 6 vorm.

Voor de kinderen wordt het een leuk, kort toernooitje om te voetballen. Voor ons als trainers, leiders gaat het om een praktische kennismaking met de KNVB bedoelingen van deze nieuwe wedstrijdvormen:
Hoe zien de speelvelden eruit, (afmetingen, doeltjes, afbakening e.d.)?
Wat zijn spelbedoelingen per leeftijdsklasse en wedstrijdvorm en welke spelregels, spelbegeleiding en coaching horen hierbij?

Zie:
www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/competitiezaken/23174/amateurvoetbal-kiest-voor-vernieuwing-pupillenvoetbal

www.knvb.nl/assist/optimale-wedstrijdvormen-pupillen voor meer info over de nieuwe wedstrijdvormen.

Aanvang 1e wedstrijd is 9:15. Einde toernooi is ca. 10.45 uur.