Grol JO9-7 KAMPIOEN!!!

06-05-2017

Grol JO9-7 is KAMPIOEN. De laatste punten werden gehaald in de wedstrijd tegen FC Winterswijk JO9-7, die met 4 - 2 werd gewonnnen. Een super prestatie. Van harte gefeliciteerd!!!

Grol JO9-7G schrijft geschiedenis!

De talenten van Grol JO9-7G hebben zaterdag 6 mei 2017 geschiedenis geschreven door als laatste F-team van SV Grol kampioen te worden. Komend jaar heeft de KNVB besloten dat er geen ranglijst meer gebruikt wordt bij de wedstrijden van de F-jeugd.

Aan het begin van het seizoen werd al snel duidelijk dat het team van Niels, Tjico en Patrick een leuke, hechte groep is. Iedereen wil het vuur voor elkaar uit de sloffen lopen en dat resulteerde aan het eind van de najaarscompetitie in een keurige vierde plaats.

Tijdens de winter zijn de teams opnieuw ingedeeld en daarna kon de voorjaarscompetitie van start gaan. Het team begon steeds beter te voetballen, ook mede dankzij de techniektrainingen op de maandag, en we wonnen wedstrijd na wedstrijd. We hadden vóór de kampioenswedstrijd een voorsprong van vijf punten met nog twee wedstrijden te gaan en hadden vanwege een fantastisch doelsaldo aan een gelijkspel genoeg. Vrijdag 5 mei werden de laatste puntjes op de i gezet tijdens een echte wedstrijdbespreking in De Koehorst.

Zaterdag 6 mei moest het in Winterswijk gebeuren en wel om 8.30 uur tegen de nummer twee van de ranglijst en dat was FC Winterswijk. Het zonnetje kwam er lekker door en er stonden veel mensen langs de kant om onze aanstaande kampioenen aan te moedigen.

De wedstrijd begon en het werd al snel duidelijk dat het een hele spannende wedstrijd zou worden. Kansen waren er over en weer. Na een minuut of tien werd onze diesel Floris vrijgespeeld en hij zette zijn turbo aan en schoot de bal snoeihard in de touwen: 0-1. Daarna drukten we door en lanceerde Ymke met haar gevaarlijke wapen, een superverre ingooi, Ibrahim die de bal meenam en met zijn onnavolgbare acties precies in de kruising mikte: 0-2. Aangemoedigd door de trainers en het publiek gingen we op jacht naar de volgende treffer, maar die viel bijna aan de andere kant. De aanvallen van Grol bleven komen en de technisch vaardige kilometervreter Raoul vond vlak voor rust Jasmijn. Zij controleerde de bal en schoot die als een raket hoog door het midden in de goal: 0-3. Daarna was het pauze en konden onze sterren op adem komen.

De tweede helft was goed en wel begonnen of de 0-4 van Ibrahim was een feit. De eerste helft hebben onze talenten met krachten gesmeten en dat was te merken want ze werden moe. De motor begon te haperen en            FC Winterswijk rook bloed en kwam verdiend terug tot 2-4. Daarna kwam de ware kracht van ons team naar boven en het combineerde power, vechtlust en mooie combinaties met elkaar. Er werd gevochten voor elke meter. De aanvallen werden weer gevaarlijker. Achterin gaven we soms wat ruimte weg maar daar stond Sten goed opgesteld en maaide alles wat voor zijn voeten kwam vakkundig weg, zowel bal als tegenstander. Op het middenveld veroverde kuitenbijter Julian bal na bal en was een ware plaag voor de tegenstander. Ook Dylan liet zich gelden door achterin te bikkelen, gevaarlijke corners te nemen en op te stomen naar het vijandelijke doel. De tijd verstreek en voordat we het wisten klonk het laatste fluitsignaal:

SV Grol JO9-7G is kampioen!

Na de wedstrijd werden we toegesproken door Yvonne en Miriam van het jeugdbestuur en werd er een beker uitgereikt aan onze aanvoerder. Vervolgens kreeg iedereen een beker en een kampioensshirt en werd er een kampioensfoto gemaakt. Afgaande op de letters werd snel duidelijk dat Tjico met een c gespeld wordt.

Eenmaal terug op sportpark Den Elshof werd er een polonaise ingezet in de kantine en kregen de kampioenen patat, frikandel en frisdrank. Rond half twaalf maakten we met de huifkar een rondje door Groenlo en het “Campione, campione, olé-olé-olé” was tot ver in de omgeving te horen. Na afloop ging het feest verder bij speeltuin Grolzicht. Het fantastische weer zorgde voor een onvergetelijke superdag voor onze kampioenen.

Langs deze weg willen we iedereen bedanken die zaterdag 6 mei 2017 tot een zeer gedenkwaardige, onvergetelijke  mooie dag hebben gemaakt voor onze kampioenen. Legendarische kampioenen want na die dag wordt geen F-team meer kampioen! Daarmee heeft Grol JO9-7G geschiedenis geschreven!