S.V. Grol genomineerd als vereniging van het jaar

12-05-2017

Tonny Hartman (Grol) in de race voor vrijwilliger van het jaar

De voetbalvereniging Grol uit Groenlo is genomineerd voor de uitverkiezing beste voetbalvereniging seizoen 2016-2017 in de Gelderse Achterhoek. In de categorie verenigingsvrijwilliger doet Grolman Tonny Hartman (reeds circa 50 jaar clubvrijwilliger) een gooi naar de uitverkiezing vrijwilliger van het jaar.

De bekendmaking van de uiteindelijke winnaars in een vijftal categorieën (vereniging, voorzitter, vrijwilliger, talent en scheidsrechter van het jaar) vindt plaats op donderdag 8 juni a.s. en dat tijdens de Achterhoekse Voetbalnacht. Een avondvullend programma vol met voetbalentertainment, dat voor het tweede achtereenvolgende jaar plaatsvindt in de Businessclub van Stadion De Vijverberg in Doetinchem oftewel in de thuisbasis van De Graafschap. Voor de invulling van het gevarieerde programma zorgen een aantal prominente gasten uit de voetballerij, waaronder scheidsrechter Eric Braamhaar en voetbalster Siri Worm. De avond begint om 19.30 uur en is voor iedereen gratis toegankelijk.

Via de site www.achterhoeksevoetbalnacht.nl kan er gestemd worden. Dit laatste door leden, supporters of sympathisanten van onder andere alle voetbalclubs in de Gelderse Achterhoek.  De Achterhoekse Voetbalnacht, waarbij de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) nauw betrokken is, komt voort uit het destijds in het leven geroepen voetbaltoernooi om de Achterhoek Cup, waaraan standaardteams van amateurvoetbalverenigingen uit eveneens de Achterhoek kunnen deelnemen.

Deze keer moet Grol het als genomineerde vereniging opnemen tegen DZC ’68 Doetinchem, FC Winterswijk, RKZVC Zieuwent en VV Ruurlo. Vrijwilliger Tonny Hartman heeft te maken van de concurrentie van Fons Rouwhorst (Longa ’30), Marcel Freriks (SV Dinxperlo), Marja Meesters (DZC ’68 Doetinchem) en Theo van Uum (VV Zeddam).

Dient vermeld te worden dat bij de uitverkiezing van de vereniging van het jaar er niet alleen gekeken wordt naar de prestaties van het eerste elftal, maar ook naar bijvoorbeeld de jeugdopleiding binnen de club, hoe de accommodatie eruit ziet, hoe de gehele organisatie van de vereniging in elkaar steekt enzovoorts.

Ga naar www.achterhoeksevoetbalnacht.nl en breng je stem uit op S.V. Grol én Tonny Hartman!!!

Genomineerden per categorie (op alfabetische volgorde)
Onderstaand de 5 namen per categorie welke door de jury van de Achterhoekse Voetbalnacht zijn geselecteerd uit de vele inzendingen. Deze namen zijn geselecteerd aan de hand van de door de jury opgestelde criteria en gegeven motivatie bij het nomineren via de website.

Tot 8 juni kan gestemd worden.
Uitslag: 50% jury/50% publiek
Bij gelijke stand is stem jury doorslaggevend.

Eenink, Gradus - Wolfersveen
Egbertzen, Wim - SC Doesburg