Bon boys JO13-1 – SV Grol JO13

27-08-2017

Korte Anneliese

Bij het bekend worden van de selectie JO13-1 is met de trainers afgesproken om deze groep jongens  veel of eigenlijk beter gezegd komend seizoen deze groep maximaal te laten voetballen.  Dat is de inzet van de begeleidingstaf onder leiding van Mark en Freddy.
Na in het einde van het voorjaar al een paar oefenpotjes te hebben gespeeld en winnaar geworden bij het jaarlijks terugkerend HSF toernooi  georganiseerd door FC Trias was de vakantie aan de beurt.
Onze toppers kwamen stuk voor stuk mooi gebruind maar nog veel belangrijker uitgerust en hongerig naar de bal weer terug van vakantie. 14 augustus gestart met de trainingen en voorbereiding op het nieuwe seizoen 2017/2018.

Zo ook vandaag. Er stond een tegenstander van formaat op het wedstrijdformulier. Bon boys JO13-1. Voor diegene die het jeugdvoetbal een beetje gevolgd hebben de laatste jaren…..het betreft hier een lichting voetballers die net als de onzen getalenteerd zijn. De laatste jaren zijn we de meeste jongens tegengekomen in zowel toernooien als in de diverse competities.  En eerlijk is eerlijk van deze tegenstander hebben we de laatste jaren eigenlijk niet veel gewonnen. Dus de term oefenwedstrijd…..na ja ….kunt u wel invullen!!!
De zon scheen volop en onze toppers hadden er zin in. Lekker een pot voetballen op hoog niveau.
De toppers uit Grol lieten er geen “kunstgras”over groeien en starten direct volle bak. Dat resulteerde in vrije ballen rond de “16” en 3 100% kansen voor de goal. Die gingen er allemaal niet in. Dat zag u al aan de einduitslag bovenaan dit korte verslag. De scheidsrechter had de handen vol met het fluiten van diverse overtredingen waarbij de onzen  bijna geen shirts meer aanhadden. Zo hard werd er getrokken aan de shirts.  Moet worden gezegd dat de scheidsrechter er keurig voor floot.  Terug naar de wedstrijd.  De keeper van de tegenstander was weliswaar niet lang van stuk maar had een goed spelinzicht en liet zich niet gek maken door onze aanvallers.

Rust
Na de rust golfde het spel wel wat meer op en neer maar het veldoverwicht was duidelijk waarneembaar aanwezig.  Na een aantal tips van de leiding gingen de toppers op dezelfde voet door waar ze geëindigd waren voor de rust. Aanvallen dus. Maar de voetbalwetten zeggen nu eenmaal; als je zelf niet scoort, scoort de tegenstander. Bon boys zette druk en bij een verkeerde verdedigende actie achterin sloeg bon boys geheel tegen de verwachting in dodelijk toe. 1-0 . Wat later ook de eindstand was die op het bord stond.
Doelpunt of niet. Gewoon doorvoetballen en aanvallen. We dachten dat doelpunt valt vanzelf als we zo door voetbalden. Maar helaas ….ook in de 2e helft hadden we geen geluk in de afronding.  Diverse keren voor de goal net niet, en in de rebound ook geen geluk. Jammer . De gelijkmaker hadden we op z’n zachtst gezegd zeker verdiend. Dat beaamde de begeleidingstaf van bon boys ook.
Al met al een zeer leerzame wedstrijd waarin we ook met name vooral genoten hebben van de onze toppers.

Volgende week zaterdag spelen onze toppers een toernooi bij RODHA Raalte.
Be Quik’28 / HSC’21 / RODHA zijn dan de tegenstanders. Allemaal teams die in de hoofdklasse spelen of in de 3e divisie. Ook dan zullen we onze huid zo duur mogelijk verkopen en hopen op een mooie en leerzame dag. Wordt vervolgd……..