Grol JO15-1 plaatst zich voor het NK Jeugdvoetbal/VTT

30-08-2017

Op zaterdag 26 augustus speelde Grol JO15-1 op het Elite districtskampioenschap KNVB Oost van het NK jeugdvoetbal (Voetbal Talenten Toernooi) bij SKV in Wageningen. Doordat het talentvolle elftal van Max de Vries een verdienstelijke 2e plek behaalde mogen ze nu in Juni 2018 deelnemen aan het NK jeugdvoetbal met als inzet de mooiste voetbaldroom “ het Nederlands Kampioenschap”.

In een erg sterk bezet deelnemersveld, alleen maar Hoofdklasse en Divisie, mocht SV Grol het opnemen tegen clubs als Lelystad’67, DTS’35 (Ede), VDZ (Arnhem), sc Lochem, SKV(Wageningen).

Tijdens de centrale opening, waarbij “het Wilhelmus” klonk, werden de elftallen gepresenteerd aan de toeschouwers die talrijk aanwezig waren op het gezellige Sportpark “De Zoom”. Aansluitend begon het toernooi en speelde Grol tegen VDZ haar 1e wedstrijd. Een stroef begin wat eindigde in een gelijk spel. Doordat Grol ook de 2e wedstrijd tegen DTS’35 gelijk speelde was het zaak om de 3e wedstrijd tegen het sterke Lelystad’67, dat alles nog had gewonnen, te winnen. Vanaf het begin werd Lelystad’67 onder druk gezet door Grol wat al snel resulteerde in een 1-0 voorsprong. Doordat Grol in deze wedstrijd liet zien hoe goed dit elftal kan voetballen en kan vechten om te winnen was de eindstand na 2x 11 min. 2-0 voor Grol. Met nog 2 winstpartijen tegen sc Lochem en SKV uit Wageningen wist SV Grol JO15-1G de 2e plek veilig te stellen achter de uiteindelijke winnaar Lelystad’67. Een verdienstelijk en zeer goed resultaat.