Trots! MO15-1 tegen MO15-2

24-09-2017

Zaterdag 23 september stond al een poosje rood omcirkeld in de agenda’s van de meisjes van de MO15-2. Zoals eerder omschreven gooien we deze jonge groep voor de leeuwen in de 1ste klas. De 1ste klas die 23 september start met een wedstrijd tegen je eigen MO15-1. Voor beide teams geen makkelijke wedstrijd.

Uitverkocht sportpark, ouders die in beide teams dochters hebben spelen, zussen die tegenover elkaar komen te spelen. Gezinnen die al weken onder spanning staan.

11.15 stipt de aftrap van dit mooie duel. De start van de wedstrijd is voor de meiden van 1. Onze meiden hebben moeite met de 3-5-2 speelstijl. Dit resulteerde in schitterend afstandsschot van MO15-1 die op de lat belandde. Geleidelijk kreeg MO15-2 meer grip op de speelstijl en begon het beter te voetballen. Na een misverstand achterin bij MO15-1 ontstond een kans die helaas net naast ging. We kwamen steeds meer in de wedstrijd en waren nu de bovenliggende partij, een bal op de lat een paar kleine spelde prikjes maar nog niks concreets. Maar daar was in de 25ste minuut Chelsea die aantekende voor een schitterende 0-1. Na de goal bleef het spelbeeld hetzelfde maar veranderde er niks aan de score tot het rustsignaal.

Met een voorsprong de rust in, trots.

De tweede helft start en er veranderd niks aan het spelbeeld maar wel de score. Bibi speelt zich schitterend vrij en schiet de bal nog mooier binnen, 0-2 al vroeg in de tweede helft. Er volgt een fase waarin er van beide kanten hard geknokt wordt. Een foutje in onze opbouw zorgt voor de aansluitingstreffer van de MO15-1. Achteraf gezien wellicht het “kantelpunt” in de wedstrijd. De MO15-1 krijgt weer geloof en de onzekerheid slaat toe bij de MO15-2. We worden onrustig en kunnen de bal nog maar moeizaam in de ploeg houden. De krachten beginnen weg te vloeien en het overwicht kantelt naar de MO15-1 die doormiddel van een goede aanval op 2-2 komt. Dit zorgt voor nog meer onrust bij ons en kort na de 2-2 scoort de MO15-1 enigszins fortuinlijk ook de 3-2 wat ook gelijk de eindstand wordt.

Trots op onze meiden die wederom hebben laten zien over een enorme drive en winnaarsmentaliteit te beschikken.

Trots op de MO15-1 dat ze na de 2-0 achterstand keihard hebben gewerkt om terug te komen en de moed niet hebben opgegeven.

Trots dat we bij ONZE vereniging beschikken over een grote groep meiden waar we nog heel veel jaren veel plezier mee gaan beleven!