Paarse zaterdag in Arnhem

18-10-2017

Eindelijk was het dan zover; De eerste wedstrijd van het G-team Longa-Grol. Zoals waarschijnlijk bij de meesten al bekend is het G-team van Longa’30 en S.V. Grol samen gegaan. Het eerste team van het G-team traint in Groenlo en zal daar ook zijn wedstrijden gaan spelen. Nadat de laatste organisatorische zaken zijn gladgestreken, kon het dan eindelijk beginnen.
Een grote verzameling van veertien spelers en vijf stafleden verzamelden zich op Sportpark Den Elshof. Zij vertrokken vroeg in de morgen in busjes gesponsord door KDV/BSO Pindakaas naar het sportcomplex van AZ 2000/Elderveld G1.

Nadat iedereen zich had omgekleed in het paarse shirt van Gamp Ebiz, werd het tijd om de arena te betreden voor de warming-up. In een heerlijk zonnetje werd de warming-up lekker fanatiek uitgevoerd en werd er nog even op elkaar ingespeeld. Eindelijk kon dan ook de wedstrijd beginnen. Het deelnemersveld bestond uit zes veldspelers en één keeper, hetgeen betekende dat wij met zeven wisselspelers begonnen. Een lastige keuze voor de staf.
Het begin was niet denderend en je kon zien dat een aantal spelers het nog niet gewend zijn om competitie te spelen en nog niet voldoende op elkaar ingespeeld zijn. Niet erg voor een team dat voor ongeveer de helft bestaat uit spelers die nog geen competitie heeft gespeeld en nog niet helemaal op elkaar ingespeeld zijn. Het elftal van AZ 2000/Elderveld G1 was dit duidelijk wel. Het begin was dan ook duidelijk voor de tegenstander en zij stonden al snel met 2-0 voor. Naarmate het spel vorderde kwam Longa-Grol steeds beter in de wedstrijd. De aansluitingstreffer was er dan ook één uit het boekje, een juweeltje! Glenn stoomde met zijn snelheid op aan de rechterkant en gaf een perfecte voorzet af aan Maik Roekevisch, die hem zeer fraai tot doelpunt promoveerde. Het ging steeds beter en de 2-2 kon dan ook niet uitblijven. Deze kwam op naam van Timo, ook een mooie treffer. Daarna kregen we nog een grote mogelijkheid op de 2-3, maar deze werd helaas niet gemaakt. Tevreden werd dan ook de rust ingegaan, met een trotse staf. Complimenten voor het doorzettingsvermogen.
De tweede helft begon de tegenstander goed en kon het team het helaas niet meer bijbenen. Dan blijkt toch dat zij over twee hele goede spelers beschikken en beter op elkaar ingespeeld zijn. We verloren dan ook met 2-5, maar iedereen heeft keihard gevochten om het paarse shirt eer aan te doen. We gaan er hard aan werken om de volgende wedstrijd beter te presteren, maar wel met dezelfde sportiviteit en instelling. Die was namelijk fantastisch. We zien iedereen graag over twee weken op 28 oktober bij de allereerste thuiswedstrijd van Longa-Grol G1 op Sportpark Den Elshof.