Verbeterd internet Sportpark Den Elshof

10-11-2017

Goede data uitwisseling via internet is tegenwoordig op het sportpark een vereiste. Dit door introductie van het mobiele digitale wedstrijdformulier, informatievoorziening op TV schermen, administratieve activiteiten in bijvoorbeeld Sportlink of omdat bezoekers informatie willen opzoeken via mobiele apps of in de world wide web. Maar ook om opgenomen videobeelden te kunnen delen met de trainers of het kassasysteem van het sportcafé te laten werken.

Op sportpark Den Elshof was hiervoor een tweetal KPN internet aansluitingen beschikbaar, maar deze hadden een lage capaciteit en een lage snelheid. Deze zijn het afgelopen jaar vervangen door een Ziggo internet aansluiting, waardoor de capaciteit en snelheid met maar liefst een factor 20 verhoogd zijn. Verdere verbetering zit er voorlopig niet in, omdat het sportpark niet in aanmerking komt voor glasvezel.

Situatie voor

Situatie na

Daarnaast is het netwerk zelf op het sportpark verbeterd, met grote dank aan Roy Krabbenborg (RK-Support.nl)  voor de aanleg en installatie van nieuwe technische apparatuur en André Bomers voor assistentie bij de bekabeling. De spaghetti van draden is netjes weggewerkt in een patch kast en er zijn nieuwe sterkere routers geplaatst. Hierdoor is er beter draadloos internet bereik (wifi – Gasten Den Elshof) in het sportcafé, de vergaderzalen en buiten in de buurt van het sportcafé, de tribune en medische ruimte. De inlogcode is te vinden in het sportcafé op het magneetbord. Ook in de sporthal is er wifi beschikbaar (zonder inlogcode) voor de zaalverenigingen om hun wedstrijdformulieren in te vullen.

We hebben dus afgelopen jaar een behoorlijke slag gemaakt en wensen iedereen veel succes bij de internet activiteiten op het sportpark. Voor vragen of opmerkingen: info@svgrol.nl