Grol levert een uitstekende teamprestatie

17-12-2017

Grol 1 - MASV 1   1 - 1

Wanneer het getoonde spel van Grol tegen koploper MASV uit Arnhem een voorbode is voor het vervolg van de competitie na de winterstop, kan de grote Grolaanhang met een optimistisch gevoel toeleven naar de komende feestdagen. De equipe van trainer/coach Sander Hoopman leverde op het mistige sportpark Den Elshof een uitstekende teamprestatie en speelde volgens de vaste volgers van de hoofdmacht, en dat bij zowel thuis- als uitwedstrijden, de tot op heden beste wedstrijd van het seizoen. Jammer dat dit goede werk niet beloond werd met een overwinning, alhoewel de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een gelijkspel uiteindelijk een juiste uitslag is. Grol gaat de winterstop in met een derde plaats op de ranglijst met twintig 20 punten, behaald uit elf gespeelde wedstrijden.

Foto's: René van den Mosselaar.

Onder leiding van scheidsrechter Remco Bleekman uit Kilder, die bepaald niet in het voordeel floot van de thuisclub, dit mede omdat hij zich teveel liet intimideren door het voetbalgezelschap van oefenmeester Jhonny van Beukering, bood Grol vanaf de aftrap de kandidaat kampioen in de derde klasse C collectieve en bijzonder geïnspireerde tegenstand. Met name het vijftien minuten durende openingsoffensief van de Arnhemmers, met zes 30-plussers in de basis en een 30- en 40-plusser op de bank, werd door een gedisciplineerd spelende Grol-elf met veel inzet getorpedeerd. En juist deze succesvolle start ging reeds in de 9e minuut van de wedstrijd gepaard met een enigszins gelukkig doelpunt van Mathijs Warnar. De vleugelspits van Grol schoot een terugspeelbal met een hoge stuiter in de kruising: 1-0.

Door die snelle tegentreffer raakte MASV geïrriteerd en probeerde de Grollenaren daarbij op allerlei manieren plaagstootjes uit te delen. Maar ook deze keer was het weer aanvoerder Michel Kamphuis, die de Grolbrigade op sleeptouw nam en dat in alle linies. De 29-jarige Kamphuis speelde briljant en had bij een aantal pogingen helaas niet het geluk om als ‘man of the match’ beloond te worden met een doelpunt. Maar desalniettemin was zijn voorbeeldige voortrekkersrol er eentje om ingelijst te worden.

Gaandeweg de wedstrijd kreeg MASV goede kansen om de stand gelijk te trekken, maar doelman Wessel Baarslag verkeerde in een uitstekende vorm. In het tweede bedrijf van de wedstrijd waren het aan Grolzijde achtereenvolgens Eduardo de Sousa Cavalcante, Mathijs Warnar en Luc Berentsen, die de thuisclub op een 2-0 voorsprong hadden kunnen zetten, maar het geluk liet hen daarbij in de steek. Aan de andere kant was het Raoul Leenders, die in de 80e minuut met een doelpunt, dat niet de schoonheidsprijs verdient maar wel telt, voor de 1-1 tussenstand en uiteindelijke eindstand zorgde.

De mooiste kans van de wedstrijd kreeg de voor Jordy Oonk ingevallen Mart Zieverink in de blessuretijd. Een vrij in te koppen bal vloog helaas over het doel van keeper Davy van der Kolk van MASV. Met de 1-1 einduitslag konden beide partijen uiteindelijk tevreden zijn

Wedstrijdinformatie

Wedstrijdronde 11

Grol - MASV

Ruststand: 1 - 0
Eindstand 1 - 1

Scheidsrechter: dhr. Remco Bleekman uit Kilder

Scoreverloop:
10e min. 1 - 0 Mathijs Warnar
80e min. 1 - 1 Raoul Leenders

Gele kaarten:
Grol: geen
MASV: Bjorn van Koppenhagen, Moussa Hamdaoui en Nick Buijl.

Rode kaarten: geen

Opstelling Grol
Keeper: Wessel Baarslag;
Achter: Teun Pasman, Ramon Landewers, Mart Willemsen en Bjorn te Braake;
Midden: Michel Kamphuis (93. Doné Emaus), Luc Berentsen en Eduardo de Sousa Cavalcante;
Voor: Wouter Rexwinkel, Mathijs Warnar (68. Mart Zieverink) en Jordy Oonk (67. Max de Vries).

Team van de week: Grol JO10-3 en Grol JO11-6.

Bijzonderheden: Max de Vries maakt debuut als speler in Grol 1.

Uitslagen 3C

Grol - MASV 1 - 1