Grol plaatst zich voor volgende ronde Achterhoekcup

09-02-2018

Lochem - Grol 0 - 2

Op donderdag 8 februari stonden twee clubs tegenover elkaar die beide in 2018 hun 100-jarig jubileum vieren. In de eerste knock-out ronde voor de Achterhoekcup speelde Grol in en tegen Lochem. Beide clubs doen het goed in de competitie. Grol staat op een mooie 3e plaats in 3C en Lochem bezet momenteel de 2e plaats in 3B. Een extra leuk detail is dat Lochem onder leiding staat van Grollenaar William Krabbenborg.

Sander Hoopman begon met Michel Kamphuis op de bank, waardoor Roel Bruins in de basis startte, en Tim Penterman verdedigde het doel in plaats van Wessel Baarslag. Grol ging op het kunstgrasveld van Lochem flitsend van start en was in de eerste helft heer en meester. Pas vlak voor rust wist kwam Lochem tot hun eerste doelpoging met een vrije trap die over ging. Met name de eerste 20 minuten waren zeer sterk van Grolkant, met enorm veel balbezit en verzorgd spel. Dit leidde tot enkele goede kansen voor Mart Zieverink. Een schot van hem ging net naast en een intikker werd helaas vanwege buitenspelpositie afgekeurd. In het restant van de eerste helft werd geen kans meer gecreëerd en speelde het spel zich vooral op het middenveld af. Ruststand derhave 0 – 0.

In de tweede helft stond Lochem beter en speelde wat attenter waardoor het meer een gelijkwaardige wedstrijd werd. De eerste mogelijkheden waren voor Lochem, maar Tim Penterman hoefde niet in actie te komen. In de gehele wedstrijd heeft Tim maar één redding hoeven te verrichten. In het laatste kwartier trok Grol de wedstrijd weer naar zich toe. Wouter Rexwinkel leek in de 16 meter gevloerd te worden, maar kreeg geen penalty. Even later was het de ingevallen Jordy Oonk die de 0 – 1 binnentikte uit een corner. In blessuretijd maakte de eveneens ingevallen Michel Kamphuis er nog 0 – 2 van met een mooie actie en een bekeken schuiver.

Een mooie overwinning voor Grol. Grol plaatst zich hiermee voor de volgende ronde. Op dinsdag 20 februari speelt het dan thuis om 20.00 uur tegen SDOUC.

De eerstvolgende competitie wedstrijd is op zondag 18 februari. Thuis tegen Gendringen, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Grol

Tim Penterman, Mart Willemsen, Bjorn te Braake (88. Ramon Landewers), Ramon Landewers (46. Tim Leusink), Doné Emaus, Eduardo de Sousa Cavalcante, Luc Berentsen, Roel Bruins, Mart Zieverink (74. Michel Kamphuis), Mathijs Warnar (46. Jordy Oonk), Wouter Rexwinkel.

Hans Migchelbrink

Scoreverloop