Grol wordt 4e op Keitoernooi

26-08-2018

Grol krijgt tweemaal over een pak slaag

Longa ’30 winnaar State of Art-Keitoernooi 2018

Bij de 38e editie van het jaarlijkse State of Art-Keitoernooi in Lichtenvoorde heeft de hoofdmacht van S.V. Grol geen best figuur geslagen. Sterker nog, de equipe van trainer/coach Sander Hoopman heeft een, zij het in dit geval bijzonder negatief record gevestigd. Beide gespeelde wedstrijden, dinsdag 21 augustus tegen RKZVC en zaterdag 25 augustus tegen Longa ’30, werden namelijk met forse cijfers verloren. Tegen RKZVC met 5-1 en tegen Longa ’30 met 7-2 verliezen, betekent wel het behalen van nul wedstrijdpunten en het in twee wedstrijden moeten incasseren van twaalf tegendoelpunten. Met name de zevenklapper tegen aartsrivaal Longa ’30 kwam bijzonder hard aan.

Als excuus moge gelden, dat de Grolploeg vanwege het ontbreken van diverse basisspelers bij lange na niet in de sterkste formatie kon aantreden tegen Longa '30. Een en ander met het gevolg dat het geboden spel van een bijzonder laag niveau was. Dit laatste werd met name veroorzaakt door het ontbreken van een stukje organisatie in het elftal. Ondanks alle goede bedoelingen van de spelers in het veld, stond ‘de Grol’ mede vanwege enkele grote organisatorische en andere fouten reeds na 25 minuten spelen met 5-0 achter.

Als gevolg van enkele omzettingen in het team, presteerde Grol in de tweede helft aanzienlijk beter. Dit resulteerde in een tweetal tegendoelpunten van respectievelijk Max de Vries en Jordy Oonk. Deze treffers zorgden er in ieder geval voor dat enkele Grolsupporters de vrijheid namen om de hilarische opmerking ‘Nu wordt het dadelijk ook nog 5-5’ te maken. Zover kwam het niet, want Longa ’30 liep vrij gemakkelijk uit naar een 7-2 zege.

Een beeld van de door Grol met 7-2 verloren wedstrijd tegen Longa ’30. Foto: Theo Huijskes.

De wedstrijd tegen RKZVC, eerder in de week, was ondanks de 5-1 nederlaag van een beter kaliber. Grol was in deze wedstrijd zo goed als compleet om te beginnen aan de eerste echte testcase in het seizoen 2018-2019. Hoofdklasser RKZVC was overduidelijk de betere ploeg en liet dit vooral zien met snelle en zuivere combinaties, waarbij Sjors Storkhorst zich bij de meeste aanvallen als de belangrijkste spil liet gelden. In tegenstelling tot de wedstrijd tegen Longa ’30, had Grol tegen het team van trainer/coach Laurens Knippenborg de organisatie aardig goed staan en leek dientengevolge lange tijd op een verdienstelijke kleine nederlaag af te stevenen. In het laatste kwartier wist RKZVC toch nog drie keer te scoren, waardoor Grol uiteindelijk met een 5-1 nederlaag Grol (tegendoelpunt kwam op naam van Jordy Oonk) het onderspit moest delven. Gezien de spaarzame kansen van Grol en het grote aantal kansen van RKZVC een terechte uitslag.

Uitslagen 38e editie State of Art-Keitoernooi 2018:

Longa ’30 - AZSV        4-1
RKZVC - Grol              5-1
Longa ’30 - Grol          7-2
RKZVC - AZSV           3-2

Einduitslag:

1) Longa ’30 6 punten winnaar op doelsaldo
2) RKZVC 6 punten
3) AZSV 0 punten derde op doelsaldo
4) Grol 0 punten

Grol in beker tegen Bredevoort, KSV en Ulftse Boys

In de poulefase van de bekercompetitie seizoen 2018-2019 moet Grol het opnemen tegen Bredevoort, KSV en Ulftse Boys.

In de eerste wedstrijd op zondag 2 september treft Grol thuis op het sportpark Den Elshof om 14.30 uur Bredevoort. Vervolgens treedt men een week later aan op ‘De Bult’ in Vragender en dat om 14.00 uur tegen KSV. De wedstrijd tegen Ulftse Boys wordt ook thuis op het sportpark Den Elshof gespeeld: zondag 16 september om 14.30 uur.

In de strijd om de Achterhoek Cup is Grol ingedeeld in de A-categorie en moet daarin direct aantreden tegen een sterke opponent. Het betreft hier AZSV, hoofdklasser in het zaterdagvoetbal. Deze wedstrijd vindt plaats op dinsdag 11 september op het sportpark Villekamp in Aalten en begint om 20.00 uur.

Competitie voor Grol 1 van start op zondag 30 september

Met uitzondering van de hoofdklasse en hoger, die eerder van start gaat, wordt het startsein voor de amateurvoetbalcompetitie 2018-2019 gegeven op zondag 23 september. In verband met de viering van het 100-jarig bestaan heeft S.V. Grol van de KNVB dat weekend vrijaf gekregen. De competitiestart met de wedstrijd Grol 1 - Ruurlo 1 wordt om die reden verschoven naar zondag 11 november. De manschappen van trainer/coach Sander Hoopman komen nu voor het eerst in competitieverband in actie op zondag 30 september, te weten om 14.00 uur in de uitwedstrijd tegen VVO in Velp. De eerste thuiswedstrijd in de nieuwe competitie vindt plaats op zondag 7 oktober: Grol 1 - Gendringen 1.

De derby’s tegen VIOS Beltrum zijn door de KNVB geprogrammeerd in de weekenden van 8 en 9 december 2018 en 13 en 14 april 2019. Het is de bedoeling dat de wedstrijd op het sportpark Den Elshof in Groenlo wordt gespeeld op zaterdagavond 8 december en de returnwedstrijd op het sportpark De Sonders in Beltrum op zaterdagavond 13 april.