Voetbalschool weer van start. Geef je op!

30-08-2018

s.v. Grol heeft een samenwerking met de voetbalschool van Stichting Voetbal O.P.A.. Deze voetbalschool wordt gerund door Max de Vries jr.. Alle Grol jeugdleden van 7 t/m 15 jaar kunnen zich hiervoor opgeven en dit geldt dan als een derde training. De kosten worden betaald door s.v. Grol. Ook niet-Grolleden kunnen zich opgeven voor de voetbalschool. Zij betalen dan zelf een bijdrage aan de voetbalschool.

Uit onderzoek van professor Anders Ericsson is gebleken dat je zo’n 10.000 trainingsuren nodig hebt om de top te bereiken. Belangrijk daarbij zijn goede faciliteiten, gericht trainen en goede coaching. Dit alles proberen wij spelers en speelsters van 7 t/m 15 jaar te geven bij de voetbalschool door een extra trainingsmoment aan te bieden met gerichte training op hoofdzakelijk techniek en coördinatie. Van 7 t/m 15 jaar is de leeftijdsfase waarin kinderen zich motorisch het best kunnen ontwikkelen en dus perfect om deze vaardigheden aan te leren. Techniek en coördinatie vormen voor ons de basisvoorwaarden om, nu en later, het mooie voetbalspel te kunnen spelen. Wij proberen dan ook iedere speler/speelster op zijn/haar eigen niveau te laten ontwikkelen en zijn/haar eigen top te laten bereiken. Naast de ontwikkeling vinden wij plezier minstens zo belangrijk. Plezier en ontwikkeling gaan dan ook vaak hand in hand samen. Tijdens de trainingen zal er in kleine groepen gewerkt worden om elk individu de aandacht te kunnen geven wat het verdient.

De trainingen zijn verdeeld over 2 periodes van elk 12 trainingen gedurende het seizoen. De eerste periode (12 trainingen) vindt plaats in het najaar van 12-09-2018 t/m 28-11-2018. De exacte data van de tweede periode, die in het voorjaar zal plaatsvinden, zijn nog niet bekend en zullen we hier tijdig melden.

De trainingen zijn op woensdagmiddag. Voor de jeugd van O7 t/m O11 van 16:30-17:30 uur en voor de jeugd van O12 t/m O15 van 17:30-18:30 uur.

Voor de leden van S.V. Grol worden de trainingen vergoed. Zij kunnen dus kosteloos deelnemen aan de voetbalschool. Wel geldt er voor de leden van S.V. Grol een ‘aanwezigheidsplicht’. Dit houdt in dat zij alle trainingen aanwezig worden verwacht, maar gedurende de periode 3 trainingen mogen ‘snipperen’. Afmelden wordt dan wel op prijs gesteld, zie hiervoor https://www.voetbalopa.nl/voetbalschool/afmelden/​

Voor niet-Grolleden geldt wel een tarief per periode van 12 trainingen. Deze tarieven zijn te vinden op de website van de voetbalschool: www.voetbalopa.nl

Iedereen dient zich in te schrijven via het inschrijfformulier op de website, dus ook leden van SV Grol: https://www.voetbalopa.nl/inschrijven/

Inschrijven voor de eerste periode kan tot uiterlijk 09-09-2018. Wees er snel bij!

Voor meer informatie, de inschrijvingen en overige voetbalactiviteiten verwijzen wij je naar de website van de voetbalschool: www.voetbalopa.nl