S.V. Grol 100 jaar schenkt cheque t.w.v. 500 euro aan Kanjers voor Kanjers

23-10-2018

Bestuursleden van de Stichting Kanjers voor Kanjers hebben deze week een cheque ter waarde van € 500,00 in ontvangst mogen nemen. Het was Theo Huijskes, voorzitter van het jubileumbestuur ‘S.V. Grol 100 jaar’, die op het sportpark Den Elshof in Groenlo de cheque overhandigde aan Sabine Hoitink en Ronald Brockötter.

Zoals bekend zet de organisatie Kanjers voor Kanjers zich al bijna tien jaar in voor kinderen in de gehele Gelderse Achterhoek voor wie als gevolg van privé, lichamelijke en andere omstandigheden sport en spel niet zo vanzelfsprekend is. Voor dit werk, waarbij men van de zijde van de Achterhoekse bevolking veel waardering ondervindt, heeft Kanjers voor Kanjers circa vijftig vrijwilligers ter beschikking.

Namens de jubilerende sportvereniging Grol maakte Huijskes duidelijk dat de 100-jarige voetbalclub in het feestjaar 2018 niet alleen aandacht heeft voor zichzelf.

“Wij hebben als vereniging erg veel waardering voor het werk dat Kanjers voor Kanjers sedert de oprichting in 2009 verricht. Met name de doelgroep waarop deze organisatie met al haar vrijwilligers de vele initiatieven en dientengevolge werkzaamheden toespitst, en dat ook nog eens op een bijzonder professionele wijze, verdient alle lof en waardering”, aldus Huijskes. “Kinderen die als gevolg van welke omstandigheden dan ook niet aan sport en spel kunnen deelnemen, krijgen door de inzet van Kanjers voor Kanjers de aandacht waar ze recht op hebben. Daarom hebben wij als bestuur tijdens de jubileumweek van Grol met veel plezier een collecte gehouden, die het mooie bedrag van € 500,00 heeft opgebracht.”

Sabine Hoitink en Ronald Brockötter toonden zich bijzonder vereerd met de gift.

“Dit bedrag is weer een welkome aanvulling van het voor de verschillende projecten beschikbare budget.”