Japanse clubs cancelen trip naar Groenlo in verband met Corona-virus

06-03-2020

Al gedurende zes jaar bezoeken één of twee Japanse clubs eind maart Groenlo en s.v. Grol voor een trainingskamp. Vanwege de zeer goede ervaringen zouden er komende maand maar liefst vier Japanse jeugdteams naar Groenlo komen: Isehara Forest JO13, Kashiwa Russell JO15, Minato Soccer Club JO15 en Kawasaki Frontale JO12. Er was een vol programma voor hen samengesteld met een mix van trainingen, wedstrijden, cultuur en sociale activiteiten.

Isehara Forest JO13 zou naast diverse trainingen en wedstrijden een bezoek brengen aan basisschool de Ni’je Veste, samen met Grol JO13-2 een speciaal jeugdtoernooi, de Forest Cup, houden op de velden van s.v. Grol en een gezamenlijke training afwerken met Grol JO12-1. Kashiwa Russel JO15 zou o.a. een bezoek brengen aan het Marianum, leerlingen van het Marianum ontvangen op Marveld Recreatie voor een kookworkshop en een wedstrijd spelen tegen Grol JO15-1, gevolgd door een barbeque met Grol JO15-1. Minato Soccer Club JO15 had de focus op voetbal met trainingen op sportpark Den Elshof en wedstrijden tegen amateurteams uit de regio. Kawasaki JO12 had een trainingskamp in Groenlo ter voorbereiding op een toernooi in Enschede. Alle teams zouden verblijven op Marveld Recreatie en hun trainingen afwerken op sportpark Den Elshof.

Dit alles gaat echter helaas niet door. Dit in verband met het Corona virus. De spelers en begeleiders vinden het te risicovol om naar Europa te vliegen. Zeer jammer natuurlijk, maar wel begrijpelijk. Hopelijk krijgen ze in de toekomst nog een kans om Nederland en in het bijzonder Groenlo te bezoeken.