Trainer Gerard Bos weer even terug bij Grol

11-08-2007

De voormalige en tevens succesvolle trainer van de s.v. Grol: Gerard Bos uit Haaksbergen, was afgelopen vrijdagavond weer even terug bij de vereniging waar hij vier jaar heeft gewerkt en waar hij afscheid nam met een kampioenschap.

Een fanatiek meelevende trainer Gerard Bos tijdens de oefenwedstrijd Grol 1 – NEO 1, uitslag: 2-2

Op het sportpark ‘Den Elshof’ in Groenlo speelde Grol namelijk de tweede oefenwedstrijd in het nieuwe seizoen tegen NEO uit Borne, de club waarmee ‘Bossie’ in het afgelopen seizoen het kampioenschap in de wacht sleepte en dientengevolge promoveerde naar de tweede klasse in de regio Twente.

Grol 1 tegen NEO 1 werd een pittige en tegelijkertijd nuttige oefenpartij met ook deze keer een in woord en gebaar fanatiek meelevende trainer Bos langs de zijlijn. Duidelijk merkbaar en zeker hoorbaar was dat ‘vaatje buskruit’ Gerard Bos deze oefenwedstrijd tegen Grol persé wilde winnen. In de eerste helft leek het ook vrij gemakkelijk die kant op te gaan. NEO had het betere van het spel, maar verzuimde dit verschil in doelpunten om te zetten. Pas enkele minuten vóór het rustsignaal van scheidsrechter Hans Scheinck had men de hulp nodig van Juliën Harbers, die de Bornse voetballers via een fatale terugspeelbal aanspoorde te scoren: 0-1. Direct na rust kwam NEO op meer dan fortuinlijke wijze op een 0-2 voorsprong toen de bal via de rug van Patrick Blanckenborg met een grote boog over de jeugdige Groldoelman Thijs van Ooyek vloog. Hierna was het Grol dat het initiatief nam en uiteindelijk via twee doelpunten van Kevin Stöteler, waarbij de eerste dankzij een individuele actie tot stand kwam en de tweede uit een fraaie voorzet van Tom Klein Zeggelink.

Bij Grol ontbraken vanwege vakantie en andere verplichtingen nog een aantal spelers. Onder hen onder meer: Dennis Dibbets, Wouter Scharenborg, Jean Paul Papen, Jorrit Bomers, Erwin van de Wolfshaar en Björn Koldewey. Daarnaast viel Tom Kaak al vrij vroeg in de wedstrijd uit vanwege een lichte knieblessure.

Vervolg oefen- en bekerprogramma:

dinsdag 14 augustus: bekerwedstrijd Grol 1 – Rigtersbleek 1

(aanvang: 20.00 uur);

donderdag 16 augustus: Keitoernooi Lichtenvoorde met Longa ’30 1 – Grol 1 (aanvang: 18.30 uur);

zaterdag 18 augustus: Keitoernooi Lichtenvoorde met WVC 1 of RKZVC 1 – Grol 1

(aanvang: 16.00 uur of 18.00 uur);