Grol D4 - Bon. Boys D3

24-09-2007

Grol D4 zwaar onderuit tegen Bon Boys D3

Afgelopen zaterdag stond al weer de 3e competitiewedstrijd voor Grol D4 op het programma. Vooraf wisten we al dat dit een zeer moeilijke wedstrijd zou worden. De tegenstander stond namelijk ongeslagen aan kop met een doelsaldo welke er niet om loog: 25-0.

We konden bij de aftrap niet beschikken over Joep Doppen, wie ziek thuis zat en Ties Grotenhuis, wie op de training voorafgaand aan deze wedstrijd ongelukkig zijn sleutelbeen brak.

De leiding besloot het elftal in de volgende formatie te laten beginnen. Op doel: Luuk, in de verdediging: Rik, Ingmar, Twan en Sander, op het middenveld: Timon, Nino en Joris, in de aanval: Dennis, Matties en Jop.

Na warm gelopen te hebben en een teamfoto te hebben gemaakt werd er begonnen aan de wedstrijd. Al snel bleek dat Bon Boys fysiek heel wat sterker waren dan wij. Het gevolg was dat de gasten uit Haaksbergen al snel met 0-1 voor kwamen. Grol wist geen vuist te maken, dit werd genadeloos afgestraft zodat er bij rust een 0-5 tussenstand op het scorebord stond.

In de rust werd de opstelling wat omgegooid en de jongens kregen als opdracht mee dat ze iets meer voor elkaar moesten werken en dat daardoor Bon Boys misschien zijn 1e tegentreffer te verwerken kreeg.

De 2e helft begon Grol beduidend sterker. Lang wist Bon Boys geen aanval af te rondden en zo ontstonden er door counters zelfs kansjes voor Grol. Dennis was eerst dicht bij een treffer, maar deze werd gestopt door de keeper en daarna was Jop met een bekeken lob nog dicht bij een treffer, maar nadat Bon Boys de 0-6 had binnen gewerkt gingen de kopjes hangen en geloofden de jongens er niet meer in. De doelpunten volgden elkaar in hoog tempo op. De pech werd alleen nog maar groter toen eerst Matties met een blessure het veld verliet (gelukkig kon hij niet veel later nog verder) en daarna ook nog Nino die een elleboog in het gezicht kreeg en niet meer verder kon. Zo speelde het team een tijdje met 10 tegen 11.

Na 2 keer een half uur gespeeld te hebben stond de definitieve uitslag van 0-11 op het scorebord. Volgende week kan het team zich enigszins herstellen. Dan moet er uit worden gespeeld tegen Lochuizen D2.