Juiste uitslag voor een niet hoogstaande wedstrijd

05-02-2023

Grol - DIO '30 3 - 3

Hattrick Luc Berentsen

Rentree Wouter Pillen

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

De supporters, die afgelopen zondag dachten dat Grol na de een week eerder opgelopen, niet verwachte nederlaag tegen NEC Nijmegen revanche zou gaan nemen tegen DIO ’30 uit Druten, kwamen bedrogen uit. Na een opgelopen 2-3 achterstand in de loop van de wedstrijd, wist Grol dankzij een benutte strafschop en dat drie minuten vóór het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Otmar Schoonderwoerd uit Goor nog een 3-3 eindstand uit het vuur te slepen. Een resultaat dat de hoofdmacht van Grol deed zakken naar de tweede plaats op de ranglijst in de tweede klasse H van de KNVB.

Rentree Wouter Pillen. Foto: Stefan Kempers. Meer foto's op Facebook: Link.

De equipe van trainer/coach William Krabbenborg begon al enigszins gehandicapt aan het dertiende competitieduel. Zo bleef naast doelman Nick Oude Luttikhuis, lange tijd geblesseerd vanwege een meniscusblessure, ook Mike Kempers geblesseerd aan de kant en moet Grol Max de Vries jr. vanwege een hardnekkige liesblessure waarschijnlijk missen tot aan het eind van het seizoen. Bovendien was Tiem Rots licht geblesseerd om een hele wedstrijd te kunnen spelen. Daar stond tegenover dat centrale verdediger Wouter Pillen na bijna twee jaar blessureleed zijn rentree in de hoofdmacht van Grol maakte. Na afloop liet Pillen, en dat in het bijzijn van zijn gezinnetje én familie, weten dat het twintig maanden en één dag is geleden dat hij voor het laatst in het eerste van Grol speelde en dat was thuis tegen Bon Boys uit Haaksbergen. “Maar bijzonder jammer is het dat mijn terugkeer vandaag niet gepaard is gegaan met een overwinning!”

Drie doelpunten van Luc Berentsen

Grol begon bijzonder sterk aan de wedstrijd. Reeds na enkele minuten had spits Luc Berentsen een ideale schietkans om de score te openen, maar deze poging leverde geen doelpunt op dankzij goed keeperswerk van goalie Jesper Kaaks van DIO ’30. Dezelfde doelman was echter enkele minuten later geheel kansloos toen dezelfde Luc Berentsen een waanzinnig mooie voorzet van Tycho Riteco feilloos binnenkopte: 1-0. Na ruim een kwartier spelen was het DIO ’30-aanvaller Arthur van den Eeckhout, die doelman Wessel Baarslag van Grol niet wist te passeren. De Grol-doelman had overigens toch een goede dag en dat alleen al door het in het strafschopgebied onderscheppen van tal van tegenaanvallen. Totdat hij even vóór rust zich gewonnen moest geven voor een inzet van Luc Verhoeven van DIO ’30: 1-1.

Hattrick van Luc Berentsen. Foto: Rene van den Mosselaar. Meer foto's op Facebook: Link.

In de tweede helft werd er derhalve aan beide kanten nog twee keer gescoord. Bij Grol had dit met name te maken met blunders in de achterhoede, waarbij achtereenvolgens helaas Ramon Landewers en vervolgens Mart Willemsen door slecht ingrijpen de tegenstander de gelegenheid gaven om te scoren. Aan de andere kant was het de ingevallen Tiem Rots, die aan de basis stond van het tweede doelpunt waardoor Luc Berentsen met het hoofd kon scoren: 2-3. Laatstgenoemde was het ook, die enkele minuten vóór het laatste fluitsignaal onderuit werd gehaald en vervolgens zelf vanaf elfmeter zijn trilogie doelpunten verwezenlijkte. Eindstand derhalve 3-3.

Op naar de volgende competitiewedstrijd en dat is zondag 12 februari a.s. tegen Union in Nijmegen, te spelen op het sportpark De Kluis in Malden. Aanvang: 14.00 uur.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
6e min. 1 - 0 Luc Berentsen
42e min. 1 - 1
55e min. 1 - 2
59e min. 2 - 2 Luc Berentsen
81e min. 2 - 3
87e min. 3 - 3 Luc Berentsen (penalty)

Scheidsrechter: Otmar Schoonderwoerd uit Goor

Geel: Ramon Landewers en Sieb Lantink (Grol)

Basisopstelling Grol:
Wessel Baarslag, Ramon Landewers, Thiemo Wessels (28. Mart Willemsen), Wouter Pillen, Kjell Riteco, Rico Lammerdink, Siebe Lantink (37. Jordy Schutten), Mark Hietland, Luc Berentsen, MIck Wissink (46. Tiem Rots), Tycho Riteco