Grol doet zichzelf tekort tegen DCS

05-03-2023

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

De hoofdmacht van Grol oftewel het visitekaartje van de club had in het afgelopen weekend in de thuiswedstrijd voor de competitie tegen DCS Zevenaar het nodige recht te zetten. Immers de laatste zege in competitieverband, te weten een 5-1 thuisoverwinning op VVG ’25 Gaanderen, dateert alweer van zondag 11 december 2022. Daarnaast had de equipe van trainer-coach William Krabbenborg nog een appeltje te schillen met tegenstander DCS na de eerder dit seizoen, in Zevenaar opgelopen nederlaag met 3-2. Een uitslag, die ver in de blessuretijd van de tweede helft tot stand kwam via een curieus doelpunt van de door trainer Eric van Zutphen fanatiek gecoachte DCS-ploeg.

Foto's: René van den Mosselaar

Start met een gehavende opstelling

Maar de afgelopen zondag op het sportpark Den Elshof aanwezige Grolaanhangers kwamen bedrogen uit. Grol 1 leed een totaal onnodige en dientengevolge smadelijke 0-2 nederlaag tegen de Zevenaarse formatie. Een nederlaag die tot gevolg heeft dat Grol op de ranglijst vooralsnog genoegen moet nemen met een vierde plaats en dat met vijf punten achterstand op koploper DVC ’26. Grol begon enigszins gehavend aan de wedstrijd op het sportpark Den Elshof, die onder leiding stond van scheidsrechter Olaf Wiggers uit Enschede. Zo werd het geblesseerde centrale verdedigingsblok Max de Vries/Thiemo Wessels node gemist en dat met name gelet op de vertragende speelstijl, die door het duo Mike Kempers/Wouter Pillen aan de dag wordt gelegd. Op het middenveld kon Roel Bruins als vervanger van de geschorste Tiem Rots niet dat stukje extra brengen om een overwinning te kunnen bewerkstelligen. Daar komt nog eens bij dat voorin spits Luc Berentsen niet tot scoren kwam en derhalve droog bleef staan en had de licht geblesseerde Tycho Riteco ditmaal niet het geluk aan zijn zijde om een beslissende slag te slaan.

In deze competitie is alles mogelijk

DCS had bepaald geen ploeg die zich als een duidelijke winnaar presenteerde, maar wist wel tweemaal over te scoren en dat ook nog eens door dezelfde speler (Ulgar Öncü), die in de 52e minuut de 0-1 en in de 70e minuut de 0-2 voor zijn rekening nam.

Trainer-coach William Krabbenborg was na afloop zeer teleurgesteld. “Wij waren vandaag niet bij machte om de wedstrijd naar ons toe te trekken. In deze competitie is niets voorspelbaar. Het kan alle kanten op. Een en ander heeft met name te maken met het feit dat je als eerste moet scoren in elke willekeurige wedstrijd in deze afdeling. Kijkende naar de wedstrijd van vandaag, doel ik daarbij op de meer dan riante kans die Roel Bruins reeds na vijftien minuten spelen kreeg op aangeven van Jordy Schutten. Die kans moet gewoon verzilverd worden met het gevolg je een totaal andere wedstrijd krijgt. Daarbij is het in deze competitie ook nog zo dat de ploeg met de minste doelpunten tegen aan het eind van de rit mogelijk aan het langste eind trekt. Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat in deze competitie alles mogelijk is. Neemt niet weg dat wij beter moeten presteren dan dat vandaag het geval was!”

Zondag 12 maart a.s. speelt Grol de uitwedstrijd tegen Varsseveld. Aanvang: 14.00 uur op het sportpark Oberink in Varsseveld.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
52e min. 0 - 1 Ulgar Oncu
70e min. 0 - 2 Ulgar Oncu

Scheidsrechter: Olaf Wiggers

Geel:
Mike Kempers, Roel Bruins en Rico Lammerdink van Grol
Jarno Geurds, Damir Rovcanin en Jelle Smalbraak van DCS

Opstelling Grol:
Wessel Baarslag, Ramon Landewers (75. Siebe Lantink), Mike Kempers (46. Mart Willemsen), Wouter Pillen, Kjell Riteco, Rico Lammerdink, Jordy Schutten, Roel Bruins (65. Mick Wissink), Luc Berentsen, Mark Hietland en Tycho Riteco.

Bijzonderheid

Voor aanvang van de wedstrijd werd er één minuut stilte in acht genomen in verband met het overlijden van voormalig Grol 1-speler Theo Kaak en dat op 82-jarige leeftijd.

Uitslagen 2H

Spero - Varsseveld 1 - 2