Eerste competitieoverwinning voor Grol 1 in 2023

Grol - Beuningse Boys 3 - 0

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

Dankzij een verdiende 3-0 overwinning van Grol in eigen huis op Beuningse Boys, heeft de hoofdmacht van trainer/coach William Krabbenborg afgelopen zondag gezorgd voor een belangrijke stap richting een succesvolle afsluiting van het voetbalseizoen 2022-2023. Werd de uitwedstrijd destijds tegen de rood-witte brigade uit Beuningen nabij Nijmegen nog verloren met 2-0, deze keer was de Grolploeg in beide helften heer en meester en wist zichzelf te belonen met een verdiende zege, hetgeen voor de Grolploeg een voorlopig derde plaats op de ranglijst in de tweede klasse H van de KNVB betekent.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl.

Drie doelpunten om in te lijsten

Terugkijkende naar de laatste wedstrijden in de voorbije weken, is er een duidelijke stijging te bespeuren binnen de Grolploeg. Dit ondanks het gegeven dat de eerste selectie afgelopen zondag aan de aftrap naast de geblesseerde spelers Nick Oude Luttikhuis, Max de Vries, Thiemo Wessels en Titus Hoffman ook nog eens geen beroep kon doen op spits en topscorer Luc Berentsen, die kampte met achillespeesblessure. Volgens oefenmeester William Krabbenborg pakte de daardoor noodzakelijk gewijzigde speelwijze bijzonder goed uit. “Het huidige Grol zonder Luc in de spits was dientengevolge genoodzaakt om anders te gaan voetballen en dat resulteerde in drie fraaie doelpunten, waarbij met name de tweede treffer een hoog kwaliteitsgehalte vertegenwoordigde. Daarbij was het Tycho Riteco, die een super actie ten toon spreidde, waarna Tiem Rots zich op een voorbeeldige wijze vrij speelde om voor een 2-0 voorsprong te tekenen. Daarbij mag overigens niet onvermeld blijven dat ook de 1-0, zijnde een voorzet van Tiem Rots, die werd afgemaakt door Mark Hietland, alsmede de 3-0, waarvoor Tycho Riteco na één van zijn vele rushes tekende, van eveneens uitzonderlijke kwaliteit waren. Al met al drie doelpunten om in te lijsten!”

Uitblinker Rico Lammerdink

Overigens waren het niet alleen de drie doelpuntenmakers, maar het totale elftal inclusief de invallers, dat zorgde voor alom tevredenheid onder het aanwezige publiek. Zo presenteerde goalie Wessel Baarslag zich gedurende de gehele wedstrijd als een ware veldheer, toonde rechterverdediger Mike Kempers nog eens aan dat hij op die positie het beste tot zijn recht komt en vormde het verdedigingsblok, bestaande uit Mart Willemsen en Wouter Pillen, een voorbeeldige ‘Grol’-vesting en liet linkerverdediger Kjell Riteco nog eens zien wat hij in zijn mars heeft. Maar wanneer gelet op deze wedstrijd een tweetal spelers continue vooropgingen in de strijd, dan waren dat aanvaller Tycho Riteco en met name middenvelder Rico Lammerdink. Laatstgenoemde vervulde een glansrol door zich in alle linies te manifesteren als ‘Man of the match’. Lammerdink was zoals bijna altijd, maar deze keer in het bijzonder, het grote voorbeeld van een speler, die in één en dezelfde wedstrijd in alle linies van grote waarde kan zijn. Een speler, die zonder zelf te scoren met name in deze voor veel voetbalgenot zorgde.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
3e min. 1 - 0 Mark Hietland
35e min. 2 - 0 Tiem Rots
86e min. 3 - 0 Tycho Riteco

Scheidsrechter:
Andre Leushuis uit Goor

Gele kaarten:
Grol: Jordy Schutten en Roel Bruins
Beuningse Boys: Bart Schiks (2x geel en dus rood)

Opstelling Grol:
Wessel Baarslag, Mike Kempers (75. Ramon Landewers), Mart Willemsen, Wouter Pillen, Kjell Riteco, Rico Lammerdink, Mark Hietland (88. Yaluca Meusert), Roel Bruins, Jordy Schutten (83. Mick Wissink), Tiem Rots (83. Siebe Lantink) en Tycho Riteco.

Eerstvolgende wedstrijden van Grol 1:

Dinsdag 21 maart a.s.: Achterhoek Cup: SDOUC O23 - Grol

Zondag 2 april a.s.: Competitie: Grol – OBW