Eerste resultaten Verenigingsenquete Grol

11-04-2023

In maart hebben we vanuit het Algemeen Bestuur een verenigingsenquête gehouden met als doel te peilen hoe spelende leden, niet spelende leden en vrijwilligers aan kijken tegen diverse aspecten van de vereniging.

De resultaten van deze enquête willen we gebruiken om plannen te maken voor de toekomst en daar waar nodig acties uit te zetten om zaken die niet goed gaan aan te pakken en te verbeteren.

In totaal hebben 217 mensen de moeite genomen om de enquête in te vullen en in te zenden. Namens het Algemeen Bestuur heel hartelijk dank hiervoor.

Onderstaande grafieken laten de eerste en globale resultaten zien van de antwoorden op de verschillende vragen voor zover de vraagstelling zich leende voor een dergelijke globale analyse. De belangrijkste eerste conclusies hiervan zijn dat een grote meerderheid vindt dat er voldoende aandacht is voor voetbal (91%) en voor spelende leden (73%) en dat we over een prima accommodatie beschikken (97%). Ook de informatievoorziening en communicatie (87%), het gevoel van veiligheid (91%) en de totale organisatie bij Grol (95%) scoren hoog. Aandachtspunten die uit de resultaten kunnen worden afgeleid zijn het gegeven dat 23% vindt dat er onvoldoende aandacht is voor onze vrijwilligers en 31% vindt dat de faciliteiten voor prestatief t.o.v. recreatief niet in de juiste verhouding staan. Tot slot is het goed te zien dat enkele mensen die momenteel nog geen vrijwilligers- of bestuursfunctie bekleden, hebben aangegeven zich beschikbaar te willen stellen voor dergelijke functie.

Als Algemeen Bestuur gaan we in de komende maanden de ontvangen (detail)reacties diepgaander bestuderen en uitwerken in plannen en acties. Deze zullen wij op de komende Algemene Leden Vergadering (ALV) op maandag 9 oktober presenteren.