Businessclub Grol te gast bij Amstel Gold Race 2023

18-04-2023

Negentig gasten genieten van het VIP-arrangement ‘Beleef & Geniet’!

Tekst en foto’s: Theo Huijskes

De binnen de voetbalvereniging Grol niet meer weg te denken BCG beleefde afgelopen zondag een absoluut hoogtepunt in het bestaan van dit in 2011 opgerichte trefpunt voor ondernemers. Met twee touringcars, en dat met negentig enthousiaste BC-gasten, werd er vroeg in de morgen koers gezet richting het meest tot de verbeelding sprekende, eendaagse wielerevenement voor professionals in Nederland, te weten de Amstel Gold Race. De enige grote wielerklassieker in Nederland, die sedert 1989 deel uitmaakt van de Wereldbeker Wielrennen en reeds vanaf 2011 opereert onder de paraplu van de UCI World Tour, ging ook deze keer in Maastricht van start. De touringcars met de BCG-gasten uit Groenlo werden door de organisatie verwelkomd in Vilt, zijnde een dorp in de Limburgse gemeente Valkenburg aan de Geul, bovenaan de Cauberg gelegen.

SloveenTadej Pogacar wint met overmacht

Onder het uithangbord ‘Beleef & Geniet!’ werden de meegereisde BCG-leden vanaf het moment van aan-, beter gezegd binnenkomst tot het tijdstip waarop de terugreis werd aanvaard, in het Amstel Gold Race VIP-paviljoen in de watten gelegd. En dat met deelname aan een verzorgd culinair programma, dat niet alleen bestond uit het goudgele biertje van hoofdsponsor Amstel, maar ook uit tal van andere drankjes met daarbij diverse lekkernijen en niet te vergeten vele, smakelijke koude en warme gerechten. Daarbij kon eenieder tussen de bedrijven door, en dat zowel binnen in het paviljoen alsmede buiten op speciaal daarvoor bestemde toeschouwersdekken, alle doorkomsten, de finishes en de huldigingen van de winnaars in de diverse categorieën van dichtbij gadeslaan. Een en ander had tot gevolg dat de gasten van de BCG op slechts vier tot zes meter afstand van de finishlijn, de winnaars konden aanschouwen. Daarbij ging vanzelfsprekend extra aandacht uit naar de algeheel winnaar, te weten de Sloveen Tadej Pogacar, die met groots machtsvertoon de 57ste editie van de Amstel Gold Race op zijn naam mocht schrijven. Een verdiende overwinning voor een renner, die in Nederland grote populariteit geniet en dankzij de adviezen van Nederlands wielrenner nummer één Mathieu van der Poel, door op de Keutenberg zijn beslissende aanval in te zetten, deze mooie overwinning wist te behalen.

Vlag van CV De Knunnekes bij de finishlijn

Dat na afloop van de populaire klassieker de huldiging van deze winnaar door vele leden van de BC Grol werd gevolgd vanaf het tegenover het winnaarspodium opgestelde VIP-terras laat zich raden. Daarbij greep IdeeMedia-ondernemer Maarten Kooiker, in zijn functie als president van carnavalsvereniging De Knunnekes, de gelegenheid aan om de kleurrijke verenigingsvlag te laten wapperen ten aanschouwe van televisiekijkend Nederland.

Huldiging van winnaar Tadej Pocacar van de Amstel Gold Race 2023.

De verenigingsvlag van CV De Knunnekes wapperde bij de finishlijn van de Amstel Gold Race 2023.

De finish van Sloveen Tadej Pocacar.

Een beeld van het sfeervolle binnen-gebeuren in het Amstel Grol Race-VIP-paviljoen.

Gastdames van de Amstel Gold Race ontvangen de honderden gasten.