Grol blijft gegadigde voor de titel in de tweede klasse

23-04-2023

SDOUC - Grol 0 - 2

Tekst: Theo Huijskes
Foto’s: Stefan Kempers

Na een 5-1 overwinning in de thuiswedstrijd op het eigen sportpark Den Elshof in Groenlo, heeft Grol tegenstander SDOUC ook afgelopen zondag, en dat op het sportpark De IJsselweide in Ulft, op een nederlaag getrakteerd: 0-2. Na een kwalitatief niet hoogstaande eerste helft, waarin beide ploegen elkaar nog in evenwicht wisten te houden, en dat zonder te scoren, kwam een herboren Grol uit de kleedkamer om in het tweede voetbalbedrijf met twee fantastische doelpunten de Ulftse ploeg van trainer/coach Jan Vreman te verslaan.

Matige eerste helft zonder echte kansen aan beide kanten

Op het dramatische kunstgrasveld in Ulft verscheen de equipe van trainer/coach William Krabbenborg noodgedwongen met enkele invallers aan de aftrap. Zo moest middenveldregisseur Rico Lammerdink vanwege een blessure verstek laten gaan en dat in navolging van Wouter Pillen, Thiemo Wessels en de langdurig geblesseerden Max de Vries jr. en Titus Hoffman. Al met al een duidelijke aderlating, die zoals aangegeven met name in de eerste helft zijn sporen naliet. Voor weinig publiek, waarbij de grote meerderheid ook nog eens afkomstig was uit Groenlo, wist Grol pas na circa 18 minuten via Tycho Riteco een eerste reële kans te creëren. Daarbij dient aangetekend te worden dat genoemde, niet helemaal blessurevrije Grolspeler, ondanks zijn voorbeeldige inzet, niet zijn allerbeste wedstrijd speelde. SDOUC wist in de eerste helft pas in de 28e minuut zijn eerste doelrijpe kans aan de dag te leggen. Maar in dit geval was het Kees van de Pavert, die de ditmaal soeverein en dat met de nodige uitstraling acterende Wessel Baarslag niet wist te passeren.

Grol wint de wedstrijd met twee fraaie kopbaldoelpunten

Zoals gezegd, verscheen er in de tweede helft een totaal ander Grol binnen de lijnen. Zo bleek dat de ingebrachte Mick Wissink als vervanger voor Jordy Schutten vanaf de aftrap voor de nodige opschudding zorgde en dat gepaard gaande met het nodige gevaar voor het doel van SDOUC. Het door de Grolformatie gecreëerde veldoverwicht werd echter pas in de 75e minuut beloond met de openingstreffer. Het was Kjell Riteco, die met een prima voorzet het hoofd van spits Luc Berentsen wist te bereiken, die koppende op fraaie wijze goalie Chiel Jansen van SDOUC wist te verslaan: 0-1. Een doelpunt dat vier minuten later werd gevolgd door eveneens een schoonheid van een treffer. Deze keer bereikte een fraaie vrije trap van Mick Wissink het hoofd van Mark Hietland, die de handen van de aanwezige Grolsupporters op elkaar kreeg met een fantastische kopbalgoal: 0-2. Hiermee was de wedstrijd gespeeld en kon Grol met een goed gevoel het duel uitspelen tot het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter David Maestre Rocha uit Arnhem.

Op naar zondag 30 april a.s. wanneer Grol het op het eigen sportpark Den Elshof moet opnemen tegen Theole uit Tiel, aanvang: 14.30 uur.

Wedstrijdinformatie

Uitslag 0 - 2

Scoreverloop:
75e min. 0 - 1 Luc Berentsen
79e min. 0 - 2 Mark Hietland

Scheidsrechter:
David Maestre Rocha uit Arnhem

Geel:
Luc Berentsen van Grol en 1x SDOUC

Opstelling Grol:
Wessel Baarslag, Ramon Landewers, Mike Kempers, Mart Willemsen, Kjell Riteco, Mark Hietland, Tycho Riteco (88. Tygo ten Bulte), Roel Bruins, Luc Berentsen, Tiem Rots en Jordy Schutten (46. Mick Wissink).

Uitslagen 2H

SDOUC - Grol 0 - 2